Skip navigation
Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.nlu.edu.ua/handle/123456789/12735
Title: Case studies as one of the communication methods of foreign language teaching law students
Other Titles: Ситуативні вправи як один із методів комунікативного навчання іноземної мови студентів-юристів
Ситуативные упражнения как один из методов коммуникативного обучения иностранному языку студентов-юристов
Authors: Holubnycha, L.O.
Keywords: ситуативні вправи
студенти-юристи
монологічне мовлення
лексичні навички
діалогічне мовлення
граматичні навички
ситуативные упражнения
студенты-юристы
монологическая речь
диалогическая речь
лексические навыки
грамматические навыки
case studies
law students
monologue speech
dialogical speech
lexical skills
grammatical skills
Issue Date: 2016
Citation: Holubnycha L. O. Case studies as one of the communication methods of foreign language teaching law students / L. O. Holubnycha // Проблеми законності : зб. наук. пр. – Харків, 2016. – Вип. 135. – С. 245–254.
Abstract: Розглянуто проблему ситуативності у методиці навчання іноземних мов. Дано визначення навчальної ситуації (за Д. Ізаренковим), її структуру та методичні вимоги для створення навчальної ситуації на заняттях з іноземної мови. Значну увагу приділено з’ясуванню особливостей використання ситуативних вправ під час навчання студентів-юристів іноземної мови з метою максимального надання заняттям комунікативної спрямованості. Наведено приклади застосування ситуативних вправ на заняттях зі студентами-юристами для навчання мовленнєвій (монологічне, діалогічне мовлення) та передмовленнєвій (формування лексичних та граматичних навичок) діяльності.
Рассмотрена проблема ситуативности в методике обучения иностранным языкам. Дано определение учебной ситуации (по Д. Изаренкову), ее структура и методические требования для создания учебной ситуации на занятиях по иностранному языку. Значительное внимание уделено выяснению особенностей использования ситуативных упражнений при обучении студентов-юристов иностранному языку, чтобы максимально придать занятиям коммуникативную направленность. Приведены примеры применения ситуативных упражнений на занятиях со студентами-юристами для обучения речевой (монологической, диалогической речи) и предречевой (формирование лексических и грамматических навыков) деятельности.
Description: The article deals with the problem of «case» in methods of teaching foreign languages. Considerable attention is paid to finding out features of using case studies during training law students a foreign language in order to maximize communication approach of classes. The papers contain examples of the use of case studies in classes of law students to train speech (monologue, dialogue speech) and speech preparation (formation of lexical and grammatical skills) activities.
URI: http://plaw.nlu.edu.ua/article/view/78232/83472
http://dspace.nlu.edu.ua/handle/123456789/12735
Appears in Collections:Наукові статті кафедри іноземних мов № 3

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
HOLUBNYCHA_245-254.pdf241,4 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.