Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://dspace.nlu.edu.ua//jspui/handle/123456789/9330
Назва: Характеристика впливу спеціалізацій на динаміку розвитку функціональних і рухових здібностей студенток
Інші назви: Feature specializations influence on the dynamics of functional and motor abilities of female students
Автори: Луценко, Л.С.
Бодренкова, І.О.
Шепеленко, Т.В.
Лучко, О.Р.
Ключові слова: студентки
функціональні та рухові здібності
черліденг
аеробіка
гімнастика
student
functional and motor abilities
cheerleading
aerobics
gymnastics
Дата публікації: 2015
Бібліографічний опис: Луценко Л. С. Характеристика впливу спеціалізацій на динаміку розвитку функціональних і рухових здібностей студенток / Луценко Л. С., Бодренкова І. О., Шепеленко Т. В., Лучко О. Р. // Вісник Чернігівського національного педагогічного університету імені Т. Г. Шевченка. – 2015. – Вип. 129, т. 3. – С. 206–209. – (Серія: Педагогічні науки. Фізичне виховання та спорт).
Короткий огляд (реферат): Проаналізовано вплив спеціалізацій (черліденг, аеробіка, гімнастика) на динаміку розвитку функціональних і рухових здібностей студенток. Проведено анкетування студенток. Використані педагогічні та математичні методи дослідження. Визначена динаміка розвитку функціональних i рухових здібностей студенток та ступінь впливу обраних секційних занять на розвиток вище зазначених показників. Виявлено, що черліденг, аеробіка та гімнастика зі значною перевагою відносно занять загальною фізичною культурою впливають на рівень розвитку рухової підготовленості студенток вищих навчальних закладів. У результаті факторного аналізу виділено 4 фактори, внесок яких в загальну дисперсію склав 83%.
Опис: Feature specializations influence on the dynamics of functional and motor abilities of female students. One of the factors of modern society, affecting the lifestyle of students, there is strict regulation of teaching time scheduled on the background of accelerating the pace of life, a large number of necessary information sufficiently widespread among young people bad habits, household depression, low levels of physical activity. The introduction of various forms and means of conducting training sessions in the educational process will not only satisfy the interest of young people in the choice of sports specialization, but also contribute to the development of motor skills body. In this regard the proposed classes in sections: cheerleading aerobics, gymnastics. Training program included exercises that primarily aim to develop coordination, flexibility and mobility, power and speed-power qualities and endurance students. Sectional tasks aimed at development of the above physical qualities pereklykayutsya with the general objectives of basic physical education students. The emphasis in the training process selected sports made on: developing physical qualities of students, involvement in active life, forming positive social and psychological skills, success in the realization of their aspirations, awareness of life prospects, the formation of values, the presence of authority and psychological stability as a whole. Revealed that Cheerleading aerobics and gymnastics with a significant advantage relative to the general physical education classes affect the level of motor readiness of students of higher educational institutions. As a result of factor analysis identified four factors that contribute to the overall variance was 83%. Determined dynamics of functional i motor abilities of students and the degree of exposure selected breakout sessions on the development of the above mentioned indicators. A survey of students. The used pedagogical and mathematical methods.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): https://dspace.nlu.edu.ua/handle/123456789/9330
Розташовується у зібраннях:Наукові статті кафедри фізичного виховання № 2

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Lutsenko_Bodrenkova_206_209.pdf633.44 kBAdobe PDFЕскіз
Переглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.