Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.nlu.edu.ua//jspui/handle/123456789/3252
Title: Пізнання як гносеологічний аспект доказування в адміністративному судочинстві
Other Titles: Познание как гносеологический аспект доказывания в административном судопроизводстве
Cognition as an epistemological aspect of proof in administrative proceedings
Authors: Калмикова, Я.С.
Keywords: познание
судебное познание
судебное познание (теория судебного познания)
доказывание
доказывание в административном процессе
познавательная деятельность
административное судопроизводство
административный процесс
административный процесс Украины
истина
истина по делу
пізнання
судове пізнання
судове пізнання (теорія судового пізнання)
доведення
доведення в адміністративному процесі
пізнавальна діяльність
адміністративне судочинство
адміністративний процес
адміністративний процес України
істина
істина у справі
legal knowledge
evidence
cognitive functions
truth of the case
Issue Date: 2011
Publisher: видавництво "Право"
Citation: Калмикова, Я. С. Пізнання як гносеологічний аспект доказування в адміністративному судочинстві / Я. С. Калмикова // Державне будівництво та місцеве самоврядування : зб. наук. пр. / НДІ держ. будівництва та місц. самоврядування Нац. акад. прав. наук України. - Х. : Право, 2011. - Вип. 22. - С. 298-307.
Abstract: Процессуальное познание выражается в диалектическом единстве умственной и процессуальной деятельности суда и других участников процесса при предоставлении, истребовании, исследовании доказательств и их оценке с учетом обстоятельств конкретного дела с целью разрешения по существу спора, возникающего в сфере государственного управления. Процесс познания в административном судопроизводстве осмысливается через категории «субъект познания» и «объект познания». Целью процессуального познания является установление истины по делу.
Procedural knowledge is expressed in a dialectical unity of mental and procedural activities of the court and others involved in the provision, reclamation, research evidence and their assessment of the circumstances of the particular case to resolve the substantive dispute arising in the field of public administration. The cognitive process in administrative proceedings is interpreted in the category of "knowing subject" and "object of cognition." The purpose of procedural knowledge is to establish the case truth.
URI: https://dspace.nlu.edu.ua/handle/123456789/3252
Appears in Collections:Наукові статті кафедри адміністративного права

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Kalmykovа_298.pdf108.4 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.