Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
https://dspace.nlu.edu.ua//jspui/handle/123456789/19534
Назва: | Проблеми і перспективи реформування системи експертного забезпечення правосуддя України в умовах євроінтеграції |
Автори: | Авдєєва, Г.К. |
Ключові слова: | судова експертиза судовий експерт європейська інтеграція зближення законодавства відповідальність судового експерта forensic examination forensic expert European integration convergence of legislation responsibility of forensic expert |
Дата публікації: | 2022 |
Видавець: | Видавничий дім «Гельветика» |
Бібліографічний опис: | Авдєєва Г. К. Проблеми і перспективи реформування системи експертного забезпечення правосуддя України в умовах євроінтеграції / Г. К. Авдєєва // Ампаро. – 2022. – Том 1. Спецвипуск. – С. 7-14. DOI: https://doi.org/10.26661/2786-5649-2022-spec-1-01 |
Короткий огляд (реферат): | У статті здійснено порівняльний аналіз законодавства України у галузі судової експертизи із законодавством держав-членів Європейського Союзу і Ради Європи, який показав недосконалість системи експертного забезпечення правосуддя в Україні та необхідність її реформування на основі європейських стандартів, що слугуватиме важливим елементом успішної інтеграції України до ЄС. Запропоновано такі напрями реформування експертного забезпечення правосуддя України: скасування монополії державних експертних установ на проведення всіх видів судових експертиз (окрім дослідження об’єктів, вільний обіг яких в Україні заборонений); надання доступу до професії судового експерта всіх осіб, які відповідають критеріям відбору експертів у країнах ЄС (державних експертів та інших фахівців); надання можливості професійним громадським організаціям судових експертів та іншим організаціям складати списки (каталоги) судових експертів і пропонувати певних спеціалістів для проведення судових експертиз; надання сторонам кримінального провадження рівних прав щодо обирання експерта за головним принципом, яким є наявність у нього певної кваліфікації (певних спеціальних знань та/або умінь) та вищої освіти за певним фахом; надання сторонам провадження і потерпілому права на отримання інформації про призначеного судового експерта до початку проведення експертизи та оскарження призначення конкретного експерта; залучення як самостійних експертів громадян інших держав; посилення індивідуальної відповідальності експерта за неналежне виконання своїх професійних обов’язків. Створення системи експертного забезпечення правосуддя, яка відповідає європейським стандартам, дасть змогу демонополізувати судово-експертну діяльність, допоможе реалізації принципу змагальності сторін у судочинстві, дасть змогу сторонам провадження обирати найбільш кваліфікованого державного або приватного експерта, наблизить законодавство України у галузі судової експертизи до законодавства ЄС, підвищить ефективність процесу збирання доказів під час розслідування воєнних злочинів та сприятиме притягненню РФ до міжнародно-правової відповідальності за збройну агресію та порушення інших норм міжнародного права. |
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | https://dspace.nlu.edu.ua//jspui/handle/123456789/19534 https://doi.org/10.26661/2786-5649-2022-spec-1-01 |
Розташовується у зібраннях: | Наукові статті НДІ ВПЗ |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
Avdeeva_7-14.pdf | 288.85 kB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.