Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.nlu.edu.ua//jspui/handle/123456789/19534
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorАвдєєва, Г.К.uk_UA
dc.date.accessioned2023-01-24T06:41:40Z-
dc.date.available2023-01-24T06:41:40Z-
dc.date.issued2022-
dc.identifier.citationАвдєєва Г. К. Проблеми і перспективи реформування системи експертного забезпечення правосуддя України в умовах євроінтеграції / Г. К. Авдєєва // Ампаро. – 2022. – Том 1. Спецвипуск. – С. 7-14. DOI: https://doi.org/10.26661/2786-5649-2022-spec-1-01uk_UA
dc.identifier.urihttps://dspace.nlu.edu.ua//jspui/handle/123456789/19534-
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.26661/2786-5649-2022-spec-1-01-
dc.description.abstractУ статті здійснено порівняльний аналіз законодавства України у галузі судової експертизи із законодавством держав-членів Європейського Союзу і Ради Європи, який показав недосконалість системи експертного забезпечення правосуддя в Україні та необхідність її реформування на основі європейських стандартів, що слугуватиме важливим елементом успішної інтеграції України до ЄС. Запропоновано такі напрями реформування експертного забезпечення правосуддя України: скасування монополії державних експертних установ на проведення всіх видів судових експертиз (окрім дослідження об’єктів, вільний обіг яких в Україні заборонений); надання доступу до професії судового експерта всіх осіб, які відповідають критеріям відбору експертів у країнах ЄС (державних експертів та інших фахівців); надання можливості професійним громадським організаціям судових експертів та іншим організаціям складати списки (каталоги) судових експертів і пропонувати певних спеціалістів для проведення судових експертиз; надання сторонам кримінального провадження рівних прав щодо обирання експерта за головним принципом, яким є наявність у нього певної кваліфікації (певних спеціальних знань та/або умінь) та вищої освіти за певним фахом; надання сторонам провадження і потерпілому права на отримання інформації про призначеного судового експерта до початку проведення експертизи та оскарження призначення конкретного експерта; залучення як самостійних експертів громадян інших держав; посилення індивідуальної відповідальності експерта за неналежне виконання своїх професійних обов’язків. Створення системи експертного забезпечення правосуддя, яка відповідає європейським стандартам, дасть змогу демонополізувати судово-експертну діяльність, допоможе реалізації принципу змагальності сторін у судочинстві, дасть змогу сторонам провадження обирати найбільш кваліфікованого державного або приватного експерта, наблизить законодавство України у галузі судової експертизи до законодавства ЄС, підвищить ефективність процесу збирання доказів під час розслідування воєнних злочинів та сприятиме притягненню РФ до міжнародно-правової відповідальності за збройну агресію та порушення інших норм міжнародного права.uk_UA
dc.language.isouken
dc.publisherВидавничий дім «Гельветика»uk_UA
dc.subjectсудова експертизаuk_UA
dc.subjectсудовий експертuk_UA
dc.subjectєвропейська інтеграціяuk_UA
dc.subjectзближення законодавстваuk_UA
dc.subjectвідповідальність судового експертаuk_UA
dc.subjectforensic examinationen
dc.subjectforensic experten
dc.subjectEuropean integrationen
dc.subjectconvergence of legislationen
dc.subjectresponsibility of forensic experten
dc.titleПроблеми і перспективи реформування системи експертного забезпечення правосуддя України в умовах євроінтеграціїuk_UA
dc.typeBook chapteren
Appears in Collections:Наукові статті НДІ ВПЗ

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Avdeeva_7-14.pdf288.85 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.