Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.nlu.edu.ua//jspui/handle/123456789/19163
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorМисенёва, В.В.-
dc.date.accessioned2021-12-14T18:02:50Z-
dc.date.available2021-12-14T18:02:50Z-
dc.date.issued2021-
dc.identifier.citationМисенёва В. В. Методическая парадигма обучения студентов-филологов работе с художественным текстом / В. В. Мисенёва // Virtus: Scientific Journal. – Publisher: Center of modern pedagogy «Learning Without Boarders» (Canada). January № 50, 2021. – Р. 95–101.ru_RU
dc.identifier.issn2311-9012-
dc.identifier.urihttps://dspace.nlu.edu.ua/handle/123456789/19163-
dc.descriptionThe article explores the process of interpreting the holistic semantics of a fictional text of so called “small prose” that is aimed at developing communicative, linguistic and sociocultural competencies in foreign philology students. The main complex of problems related to the understanding of the text by a foreign audience is considered and ways to solve them are suggested.ru_RU
dc.description.abstractУ статті досліджується механізм використання певної послідовності сприйняття, розуміння та інтерпретації цілісної семантики художнього тексту малої прози для тренування в іноземних студентів-філологів навичок комунікативної, лінгвістичної та соціокультурної компетенції. Розглядається основний комплекс проблем, пов'язаний із розумінням тексту іноземною аудиторією та пропонуються шляхи їх вирішення.ru_RU
dc.description.abstractВ статье исследуется механизм использования определённой последовательности восприятия, понимания и интерпретации целостной семантики художественного текста малой прозы для выработки у иностранных студентов-филологов навыков коммуникативной, лингвистической и социокультурной компетенции. Рассматривается основной комплекс проблем, связанный с пониманием текста иностранной аудиторией, и предлагаются пути их решения.-
dc.language.isoru_RUru_RU
dc.publisherНаціональний юридичний університет імені Ярослава Мудрогоuk_UA
dc.subjectхудожній текстru_RU
dc.subjectсоціокультурна компетенціяru_RU
dc.subjectмала прозаru_RU
dc.subjectіноземна аудиторіяru_RU
dc.subjectстуденти-філологиru_RU
dc.subjectхудожественный текстru_RU
dc.subjectсоциокультурная компетенцияru_RU
dc.subjectмалая прозаru_RU
dc.subjectиностранная аудиторияru_RU
dc.subjectстуденты-филологиru_RU
dc.subjectliterary textru_RU
dc.subjectsociocultural competenceru_RU
dc.subjectsmall proseru_RU
dc.subjectforeign studentsru_RU
dc.subjectstudents-philologistsru_RU
dc.titleМетодическая парадигма обучения студентов-филологов работе с художественным текстомru_RU
dc.typeArticle-
Appears in Collections:Наукові статті кафедри іноземних мов № 2

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
95-101.pdf597.33 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.