Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.nlu.edu.ua//jspui/handle/123456789/9676
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorChastnyk, O.S.-
dc.date.accessioned2015-12-25T17:54:54Z-
dc.date.available2015-12-25T17:54:54Z-
dc.date.issued2015-
dc.identifier.citationChastnyk O. S. Developing communication skills in multilingual Europe: the case of Britain / O. S. Chastnyk // Вісник Харківської державної академії культури. Серія: Соціальні комунікації : зб. наук. пр. / Харків. держ. акад. культури. – Харків, 2015. – Вип. 47. – С. 242–248.en
dc.identifier.urihttp://www.ic.ac.kharkov.ua/RIO/v47/28.pdf-
dc.identifier.urihttps://dspace.nlu.edu.ua/handle/123456789/9676-
dc.descriptionThis paper presents a review of publications exploring the crisis in foreign language teaching in Great Britain and the ways of overcoming it. The author investigates the causes of a reduction in the number of British university departments where foreign languages are taught as a major. The article also describes the measures aimed to develop functional bilingualism among university graduates, especially teaching languages at optional courses of various duration and accreditation status. Data from various surveys involving people attending such courses have been analysed. It appears that most of the students choose credit or certified courses. Particular attention is paid to the role of university language centers in teaching foreign languages to non-specialist students.en
dc.description.abstractНаведено огляд публікацій, у яких досліджено кризу щодо викладання іноземних мов у Великобританії та способи її подолання. Розглянуто причини скорочення чисельності кафедр британських університетів, де студенти вивчають іноземну мову як основну спеціальність. Описано заходи, спрямовані на розвиток функціонального білінгвізму серед випускників вищих шкіл, зокрема, заохочення вивчення мов на факультативних курсах різного рівня акредитації та різної тривалості. Проаналізовано дані опитувань слухачів таких курсів. Виявлено, що більшість слухачів обирають кредитні курси або курси з правом одержання сертифікату. Окремо висвітлено роль університетських мовних центрів у забезпеченні викладання іноземних мов студентам немовних спеціальностей.en
dc.description.abstractПриведен обзор публикаций, в которых исследуется кризис в преподавании иностранных языков в Великобритании и способы его преодоления. Рассмотрены причины сокращения числа кафедр британских университетов, где студенты изучают иностранный язык как основную специальность. Описаны меры, направленные на развитие функционального билингвизма среди выпускников высших школ, в частности, поощрение изучения языков на факультативных курсах разного уровня аккредитации и разной длительности. Проанализированы данные опросов слушателей таких курсов. Выяснилось, что большинство студентов выбирают кредитные курсы или курсы с правом получения сертификата. Особо выделена роль университетских языковых центров в обеспечении преподавания иностранных языков студентам неязыковых специальностей.-
dc.language.isootheren
dc.subjectкомунікаційні навичкиen
dc.subjectстуденти немовних спеціальностейen
dc.subjectуніверситетський мовний центрen
dc.subjectкредитні курсиen
dc.subjectнекредитні курсиen
dc.subjectкоммуникативные навыкиen
dc.subjectстуденты неязыковых специальностейen
dc.subjectуниверситетский языковой центрen
dc.subjectкредитные курсыen
dc.subjectнекредитные курсыen
dc.subjectcommunication skillsen
dc.subjectnon-specialist language studentsen
dc.subjectuniversity language centreen
dc.subjectcredit coursesen
dc.subjectnon-credit coursesen
dc.titleDeveloping communication skills in multilingual Europe: the case of Britainen
dc.title.alternativeРозвиток комунікаційних навичок у багатомовній Європі (на прикладі Британії)en
dc.title.alternativeРазвитие коммуникативных навыков в многоязычной Европе (на примере Британии)en
dc.typeArticleen
Appears in Collections:Наукові статті кафедри іноземних мов № 1

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Chastnyk_242-248.pdf177.48 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.