Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.nlu.edu.ua//jspui/handle/123456789/6649
Title: Строгое мышление на выбор?
Authors: Юркевич, Е.Н.
Keywords: логіка
вища освіта
історія університетської освіти
освітянські реформи
логічна освіта
культура мислення
строге мислення
логічні критерії істинності
логика
высшее образование
история университетского образования
образовательные реформы
логическое образование
культура мышления
строгое мышление
логические критерии истинности
logic
higher education
history of university education
educational reforms
logical education
culture of thought
strict thought
logical criteria of truth
Issue Date: 2012
Citation: Юркевич Е.Н. Строгое мышление на выбор? / Юркевич Е.Н. // Проблеми викладання логіки та дисциплін логічного циклу : [матеріали доп. та виступів] V Міжнар. наук-практ. конф., Київ, 3-4 трав. 2012 р. – Київ, 2012. – С. 207–209.
Abstract: Исследуется логическое образование в условиях реформы высшего образования в Украине. Учитывая историю университетского образования, делается вывод о недопустимости вынесения логики в разряд дисциплин по выбору, необходимости качественного логического образования специалистов-юристов.
Досліджується логічна освіта юристів в умовах реформи вищої освіти в Україні. Зважаючи на історію університетської освіти, робиться висновок про неприпустимість винесення логіки до розряду вибіркових дисциплін, необхідність якісної логічної освіти для фахівців-юристів.
Description: Logical education is probed in the conditions of reform of higher education in Ukraine. Taking into account history of university education, drawn conclusion about impermissibility of taking away of logic in the digit of disciplines on a choice, necessity of high-quality logical education of specialists-lawyers.
URI: https://dspace.nlu.edu.ua/handle/123456789/6649
Appears in Collections:Тези, доповіді кафедри логіки

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Yurkevych_207-209.pdf148.39 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.