Please use this identifier to cite or link to this item:
https://dspace.nlu.edu.ua//jspui/handle/123456789/5926
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Карасюк, В.В. | - |
dc.contributor.author | Иванов, С.Н. | - |
dc.date.accessioned | 2014-06-23T11:01:22Z | - |
dc.date.available | 2014-06-23T11:01:22Z | - |
dc.date.issued | 2013 | - |
dc.identifier.citation | Карасюк В. В. Совершенствование системы дистанционного обучения гуманитарным дисциплинам / В. В. Карасюк, С. Н. Иванов // Вісник Національного Технічного Університету "ХПІ". Серія : Інформатика та моделювання : зб. наук. пр. – Харків, 2013. – № 39. – С. 97–103. | en_US |
dc.identifier.uri | https://dspace.nlu.edu.ua/handle/123456789/5926 | - |
dc.description | The paper presents the material of research of features representation of educational information in the field of Law. The components of the integrated area of educational information of modern university are defined. The results of the experimental operation the training complex in the Moodle system are shown in the example of a single discipline. The guidelines for improving tests are formulated. Tasks of representation a structure of knowledge are defined in this article also. | en_US |
dc.description.abstract | В статье изложено исследование особенностей представления учебной информации в области правоведения. Определены компоненты интегрального пространства учебной информации современного ВУЗа. Приведены результаты экспериментальной эксплуатации учебного комплекса в системе Moodle на примере одной дисциплины. Сформулированы принципы совершенствования тестов и задачи создания структур представления знаний. | en_US |
dc.description.abstract | У статті представлено дослідження особливостей подання навчальної інформації в галузі правознавства. Визначені компоненти інтегрального простору навчальної інформації сучасного ВНЗ. Наведені результати експериментальної експлуатації учбового комплексу у системі Moodle на прикладі однієї дисципліни. Сформульовані принципи вдосконалення тестів і задачі створення структур представлення знань. | - |
dc.language.iso | other | en_US |
dc.subject | учебная информация в области правоведения | en_US |
dc.subject | дистанционное обучение | en_US |
dc.subject | тест | en_US |
dc.subject | представление знаний | en_US |
dc.subject | навчальна інформація в області правознавства | en_US |
dc.subject | дистанційне навчання | en_US |
dc.subject | представлення знань | en_US |
dc.subject | educational information in area of jurisprudence | en_US |
dc.subject | controlled from distance educating | en_US |
dc.subject | test | en_US |
dc.subject | representations of knowledge | en_US |
dc.title | Совершенствование системы дистанционного обучения гуманитарным дисциплинам | en_US |
dc.title.alternative | Вдосконалення системи дистанційного навчання гуманітарних дисциплін | en_US |
dc.title.alternative | Improvement of distance learning in humanities subjects | en_US |
dc.type | Article | en_US |
Appears in Collections: | Наукові статті кафедри інформатики та обчислювальної техніки |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Karasiuk_Ivanov_97-103.pdf | 488.49 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.