Please use this identifier to cite or link to this item:
https://dspace.nlu.edu.ua//jspui/handle/123456789/4284
Title: | Developing professionally oriented communicative competence of future translators/interpreters in International Law Розвиток професійно орієнтованої комунікативної компетентності майбутніх перекладачів у сфері міжнародного права Развитие профессионально ориентированной коммуникативной компетентности будущих переводчиков в сфере международного права |
Authors: | Lipko, I.P. |
Keywords: | иностранный язык профессионально-ориентированная коммуникативная компетентность компетентность переводчиков переводчики в области международного права sub-competence extralinguistic bilingual modular assessment formative assessment складова компетентності екстралінгвістичний двомовний модульна система оцінювання поточний контроль |
Issue Date: | 2013 |
Citation: | Lipko I. Developing professionally oriented communicative competence of future translators/interpreters in International Law / I. Lipko // Актуальні проблеми перекладознавства та методики навчання перекладу : тези доп. 7 Міжнар. наук. конф., (Харків, 25-26 квіт. 2013 р.). – Вінниця, 2013. – С. 104–107. |
Abstract: | The article considers approaches to develop professionally oriented communicative competence taking into account the target level of students and the requirements of the ESP National Core Curriculum for Universities. У статті розглядаються методи розвитку професійно орієнтованої комунікативної компетентності, враховуючи цільовий рівень студентів та вимоги базового навчального плану вищих навчальних закладів. В статье рассматриваются методы развития профессионально ориентированной коммуникативной компетентности, учитывая целевой уровень студентов и требования базового ученого плана высших учебных заведений. |
URI: | https://dspace.nlu.edu.ua/handle/123456789/4284 |
Appears in Collections: | Тези, доповіді кафедри іноземних мов № 2 |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Lipko_104_107.pdf | 26.8 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.