Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
https://dspace.nlu.edu.ua//jspui/handle/123456789/20179
Назва: | Інститут антикорупційної безпеки в світлі активізації європейської інтеграції України |
Автори: | Передерій, О.С. Григоренко, Є.І. |
Ключові слова: | Україна Європейський Союз європейська інтеграція європейські правові стандарти корупція антикорупційна безпека права і свободи особи національні інтереси Ukraine European Union European integration European legal standards corruption anti-corruption security individual rights and freedoms national |
Дата публікації: | 2023 |
Видавець: | НЮУ ім. Ярослава Мудрого |
Бібліографічний опис: | Передерій О. С. Інститут антикорупційної безпеки в світлі активізації європейської інтеграції України / О. С. Передерій, Є. І. Григоренко // Право і суспільство. – 2023. – № 4. – С. 32–37. – DOI: https://doi.org/10.32842/2078-3736/2023.4.6. |
Короткий огляд (реферат): | У статті, з позицій загальнотеоретичного аналізу, розкрито сутність перспективного для правової системи України інституту антикорупційної безпеки та обґрунтовано доцільність його запровадження з огляду на активні процеси європейської інтеграції України. Антикорупційну безпеку України запропоновано визначити як стан захищеності національних інтересів України від використання визначеним антикорупційним законодавством колом суб’єктів наданих їм службових повноважень чи пов’язаних з ними можливостей з метою одержання неправомірної вигоди або прийняття такої вигоди чи прийняття обіцянки (пропозиції) такої вигоди для себе чи інших осіб або відповідно обіцянка (пропозиція) чи надання неправомірної вигоди визначеному антикорупційним законодавством колу суб’єктів, або на їх вимогу іншим фізичним чи юридичним особам з метою схилити цю особу до протиправного використання наданих їй службових повноважень чи пов’язаних з ними можливостей. Обґрунтовано, що впровадження у законодавство інституту антикорупційної безпеки стане важливою передумовою підвищення загальносуспільної зацікавленості у подоланні корупції, оптимізації регуляторної ефективності документу у правовій системі, а також посилить формальні гарантії безпеки національних інтересів від потенційних ризиків і проявів корупції. Відстоюється позиція про те, що запровадження інституту антикорупційної безпеки надасть також імпульс для удосконаленню законодавства про кримінальну відповідальність за корупційні кримінальні правопорушення. Акцентовано увагу на тому, що заснування інституту антикорупційної безпеки в національній юридичній практиці України цілком відповідає як нормам і принципам міждержавного законодавства ЄС, так і політико-правовим вимогам, які ставить ЄС до реформування правової системи України. Зокрема викладено, що позитивне рішення Європарламенту щодо надання нашій державі статусу кандидата в члени ЄС передбачає виконання рекомендації щодо, активізації у протидії корупції на державному рівні. В цьому аспекті відстояно позицію про те, що впровадження інституту антикорупційної безпеки є не лише виправданим, а й необхідним кроком на довгому і тернистому шляху реформування національної правової системи нашої держави. Доповнення антикорупційного законодавство є виправданим з точки зору активізації процесів європейської інтеграції України з огляду на те, що центральним елементом змісту перспективного інституту антикорупційної безпеки є права і свободи особи, а також національні інтереси як універсальні правові цінності. Задля їх повноцінного втілення, введення інституту антикорупційної безпеки слід розглядати як інноваційну правову гарантію повноцінного забезпечення правового статусу людини в Україні. |
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | https://doi.org/10.32842/2078-3736/2023.4.6 https://dspace.nlu.edu.ua//jspui/handle/123456789/20179 |
Розташовується у зібраннях: | Наукові статті Військово-юридичного інституту |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
Perederii_32–37.pdf | 302.16 kB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.