Please use this identifier to cite or link to this item:
https://dspace.nlu.edu.ua//jspui/handle/123456789/19170
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Shchokina, T.M. | - |
dc.date.accessioned | 2021-12-14T19:40:45Z | - |
dc.date.available | 2021-12-14T19:40:45Z | - |
dc.date.issued | 2020 | - |
dc.identifier.citation | Shchokina T. M. Listening comprehension as leading modality of teaching foreign languages for law students / Т. М. Щокіна // Teaching English for specific purpose in context of modern educational paradigm: entering global community : монографія / Нац. юрид. ун-т ім. Ярослава Мудрого ; [під ред. І. П. Липко]. – Харків, 2020. – частина III. - 3.2.1. – С. 105–113. | en_US |
dc.identifier.issn | 2311-9012 | - |
dc.identifier.uri | https://dspace.nlu.edu.ua/handle/123456789/19170 | - |
dc.description | The article deals with the listening comprehension as a means of teaching foreign language communicative competence for law students. On the basis of the research conducted by the author there were determined the types, levels of listening (elementary, intermediate and upper-intermediate) and the stages of teaching listening comprehension. | ru_RU |
dc.description.abstract | У статті розглядається сприйняття мови на слух як засіб навчання іншомовної комунікативної компетенції студентів-юристів. На основі проведеного автором дослідження визначено типи, рівні аудіювання (початковий, середній і вище середнього) і етапи навчання аудіювання. | ru_RU |
dc.description.abstract | В статье рассматривается восприятие речи на слух как средство обучения иноязычной коммуникативной компетенции студентов-юристов. На основе проведенного автором исследования определены типы, уровни аудирования (начальный, средний и выше среднего) и этапы обучения аудированию. | - |
dc.language.iso | en | en_US |
dc.publisher | Національний юридичний університет імені Ярослава Мудрого | uk_UA |
dc.subject | listening comprehension | ru_RU |
dc.subject | communicative skills | ru_RU |
dc.subject | levels of perception | ru_RU |
dc.subject | teaching foreign language | ru_RU |
dc.subject | foreign language communicative competence | ru_RU |
dc.subject | аудіювання | ru_RU |
dc.subject | комунікативні навички | ru_RU |
dc.subject | рівні сприйняття | ru_RU |
dc.subject | навчання іноземної мови | ru_RU |
dc.subject | іншомовна комунікативна компетенція | ru_RU |
dc.subject | аудирование | ru_RU |
dc.subject | коммуникативные навыки | ru_RU |
dc.subject | уровни восприятия | ru_RU |
dc.subject | обучение иностранному языку | ru_RU |
dc.subject | иноязычная коммуникативная компетенция | ru_RU |
dc.title | Listening comprehension as leading modality of teaching foreign languages for law students | en_US |
dc.type | Book chapter | - |
Appears in Collections: | Монографії кафедри іноземних мов № 2 |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
105-113.pdf | 675.52 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.