Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://dspace.nlu.edu.ua//jspui/handle/123456789/18693
Назва: Педагогічні ідеї Іллі Мечнікова в контексті сучасності
Автори: Голубнича, Л.О.
Ключові слова: І. І. Мечников
педагогічні ідеї
гуманізація навчання
освіта дорослих
позитивне мислення
I. I. Mechnykov
pedagogical ideas
humanization of education
positive thinking
Дата публікації: 2019
Бібліографічний опис: Голубнича Л. О. Педагогічні ідеї Іллі Мечнікова в контексті сучасності / Л. О. Голубнича // Педагогіка та психологія. – Харків, 2019. – Вип. 61. – С. 31–42.
Короткий огляд (реферат): У статті розглядаються педагогічні ідеї видатного вченого другої половини ХІХ – початку ХХ століття, Іллі Мечникова з погляду їхнього застосування у сучасній системі освіти та виховання. Актуальність дослідження зазначеної проблеми обумовлюється наступним: оскільки І.І. Мечников відомий тим, що опередив час, висунувши геніальні ідеї у сфері мікробіології, імунології тощо, то припускаємо, що його педагогічні ідеї також є непересічними та можуть бути корисними для сучасної освітньої системи. Метою наукової розвідки є визначення цінності наукової спадщини досліджуваної персоналії в контексті сучасних реалій освіти та виховання. Завдання статті полягають у: 1) виявленні педагогічних ідей І.І.Мечникова; 2) з’ясуванні значення виявлених ідей для сучасної педагогічної науки. Методами наукового дослідження, що застосовувалися у даній роботі, були теоретичні когнітивно-узагальнюючі методи, як-то: аналіз та синтез різних видів письмових джерел. Результатами дослідження стало: 1) виявлення наступних педагогічних ідей І.І.Мечникова: гуманізація навчання; викладання на основі моральності, творчості, науковості, історичності із використанням науковопрактичного та особистісно-орієнтованого підходів; популяризація та підтримка освіти дорослих; удосконалення інтелектуальної природи людини шляхом навчання «правильному життю» та виховання позитивного мислення; 2) з’ясування того, що гуманізація навчання, за І.І.Мечниковим, реалізується у сучасному індивідуальному та компетентнісному підходах до навчання. Зазначені підходи до викладання відповідають сучасним освітнім стандартам. Сьогодні освіта дорослих, яку популяризував науковець, корелює із неперервною освітою або навчанням впродовж життя. На сучасному етапі формування оптимістичного світогляду це можна вважати елементом гармонійного розвитку особистості.
Опис: The topicality of the study in this problem is due to the following: because I.I. Mechnikov is known for Л.О. Голубнича being ahead of his time, putting forward ingenious ideas in the field of microbiology, immunology, etc., it is possible to assume that his pedagogical ideas are also unique and can be useful for the modern educational system. The purpose of the scientific paper is to determine the value of the scientific heritage for the studied personality in the context of modern realities in education and upbringing. The article tasks are 1) to identify the pedagogical ideas of I.I. Mechnikov; 2) to clarify the significance of the identified ideas for modern pedagogical science. The methods of scientific research used in this work were theoretical cognitive-generalizing methods, such as analysis and synthesis of different types of written sources. The results of the study were 1) identification of the following pedagogical ideas of I.I. Mechnikov: humanization of education; teaching on the basis of morality, creativity, scientificity, historicity with the use of scientific-practical and personality-oriented approaches; promotion and support of adult education; improvement of the intellectual nature of man by teaching “the right life” and educating positive thinking; 2) finding out that the humanization of education, according to I.I. Mechnikov, is realized in modern individual and competence approaches to teaching and learning. These approaches to teaching meet modern educational standards. Today adult education promoted by the scientists correlates with lifelong learning. At the present stage in development of an optimistic worldview the element of harmonious personality development can be considered.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): https://dspace.nlu.edu.ua/handle/123456789/18693
Розташовується у зібраннях:Наукові статті кафедри іноземних мов № 3

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Holubnycha_31-42.pdf353.02 kBAdobe PDFЕскіз
Переглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.