Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.nlu.edu.ua//jspui/handle/123456789/18160
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorШевченко, Л.С.-
dc.date.accessioned2020-11-08T15:02:59Z-
dc.date.available2020-11-08T15:02:59Z-
dc.date.issued2019-
dc.identifier.citationШевченко Л. С. Стратегічний інноваційний консалтинг: сучасні тенденції і технології / Л. С. Шевченко // Modern Technologies in Economy and Management : collective sci. monogr. / The Academy of Management and Administration in Opole. – Opole, 2019. – 37. – P. 448–459.ru_RU
dc.identifier.urihttps://dspace.nlu.edu.ua/handle/123456789/18160-
dc.descriptionThe author of the article defines strategic innovation consulting as a professional entrepreneurial activity and analyzes its main directions. The author believes that the business consultant must know methods of developing innovative strategies of the enterprise, namely: competitive strategy, strategy for technological leadership, simulation strategy, venture strategy, project strategy. The development of digital business models and organization strategies is the new product of consulting. The article analyzes the actions of consultants on the choice of the way of digital transformation of the firm and restructuring of its management.ru_RU
dc.description.abstractАвторка статті визначає стратегічний інноваційний консалтинг як професійну підприємницьку діяльність та аналізує його основні напрями. Бізнес-консультант повинен знати методи розробки інноваційних стратегій підприємства, а саме: конкурентну стратегію, стратегію технологічного лідерства, імітаційну, венчурну та проектну стратегії. Розроблення цифрових моделей бізнесу та стратегій організації – новий продукт консалтингу. У статті проаналізовано дії консультантів щодо вибору способу цифрової трансформації фірми та реструктуризації її управління.ru_RU
dc.description.abstractАвтор статьи определяет стратегический инновационный консалтинг как профессиональную предпринимательскую деятельность и анализирует его основные направления. Бизнес-консультант должен знать методы разработки инновационных стратегий предприятия, а именно: конкурентную стратегию, стратегию технологического лидерства, имитационную, венчурную и проектную стратегии. Разработка цифровых моделей бизнеса и стратегий организации – новый продукт консалтинга. В статье проанализированы действия консультантов по выбору способа цифровой трансформации фирмы и реструктуризации ее управления.-
dc.language.isootherru_RU
dc.subjectстратегіяru_RU
dc.subjectінноваціяru_RU
dc.subjectцифрова трансформація бізнесуru_RU
dc.subjectконсалтингru_RU
dc.subjectстратегияru_RU
dc.subjectинновацияru_RU
dc.subjectцифровая трансформация бизнесаru_RU
dc.subjectstrategyru_RU
dc.subjectinnovationru_RU
dc.subjectdigital transformation of businessru_RU
dc.subjectconsultingru_RU
dc.titleСтратегічний інноваційний консалтинг: сучасні тенденції і технологіїru_RU
dc.typeBook chapterru_RU
Appears in Collections:Монографії кафедри економічної теорії

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
SHevchenko_448-459.pdf1.11 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.