Please use this identifier to cite or link to this item:
https://dspace.nlu.edu.ua//jspui/handle/123456789/17916
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Kostikova, Ilona | - |
dc.contributor.author | Miasoiedova, Svitlana | - |
dc.contributor.author | Razumenko, Tetiana | - |
dc.contributor.author | Chernenko, Anastasiia | - |
dc.contributor.author | Pochuieva, Olha | - |
dc.date.accessioned | 2020-04-21T09:36:47Z | - |
dc.date.available | 2020-04-21T09:36:47Z | - |
dc.date.issued | 2019 | - |
dc.identifier.citation | Kostikova, I. Teaching English speaking for FCE: using Facebook as a tool of instructional practice / I. Kostikova, S. Miasoiedova, A. Chernenko, O. Pochuieva // Amazonia investiga. – 2019. – Vol. 8, is. 22. – P. 719–727. | ru_RU |
dc.identifier.uri | https://www.amazoniainvestiga.info/index.php/amazonia/article/view/825/773 | - |
dc.identifier.uri | https://dspace.nlu.edu.ua/handle/123456789/17916 | - |
dc.description | The current paper intends to describe the practice and analyse the results of using social networking sites as an additional extra-class tool of developing competence in Speaking in the course of preparation for the well known international exam in English: First Certificate in English. The aim of this paper is to prove the hypothesis that a social media as an effective tool to teach English speaking for upper-intermediate learners to pass the FCE exam and to examine the offered practice experimentally. The study has proven the hypothesis and provided the experimental research. Theoretical (analysis and synthesis), empirical (observation, testing, conducting pedagogical experiment) and statistical (one sample t-test) methods were used to achieve the stated aim. The main results show that the significant difference was observed in the experimental group of 24 Kharkiv non-linguistic university students of the same age where the experiment under the title All in the Same Boat' started on Facebook and was carried out in 2018/2019 academic year. Furthermore, comparing the test results according to 5-band scale in four different criteria at the different stages of the course allowed to compare the development rate of the checked English-Speaking skills. The resulting data confirmed the improvement in students' performance in Speaking test on average in 21.8 % during the first term, and in 29.1 % after the experiment started, overall progress being 57.3 % that is a substantial increase. The authors' experience is significant in the world learning context as it proves the effectiveness of using social media to teach English speaking for upper-intermediate learners to pass the First Certificate in English exam. | ru_RU |
dc.description.abstract | Поточний документ має на меті описати практику та проаналізувати результати використання веб-сайтів у соціальних мережах як додатковий інструмент позакласного розвитку компетенції Speaking під час підготовки до відомого міжнародного іспиту з англійської мови: Перший сертифікат англійською мовою. Метою даної роботи є довести гіпотезу про те, що соціальні медіа як ефективний інструмент для навчання англійської мови для учнів середнього та середнього рівня, щоб скласти іспит на FCE та експериментально вивчити запропоновану практику. Дослідження довело гіпотезу і дало експериментальне дослідження. Для досягнення поставленої мети використовувались теоретичні (аналіз та синтез), емпіричні (спостереження, тестування, проведення педагогічного експерименту) та статистичні (один зразок т-тесту). Основні результати показують, що значна різниця спостерігалася в експериментальній групі 24 Харківських нелінгвістичних студентів університету того ж віку, де експеримент під назвою «Усі в одному човні» розпочався у Facebook і був проведений у 2018/2019 н.р. навчальний рік. Крім того, порівняння результатів тестування за 5-смуговою шкалою за чотирма різними критеріями на різних етапах курсу дозволило порівняти швидкість розвитку перевірених навичок англійської мови. Отримані результати підтвердили покращення показників студентів у тесті Speaking в середньому на 21,8% протягом першого курсу, а на 29,1% після початку експерименту, загальний прогрес становив 57,3%, що є значним збільшенням. Досвід авторів є вагомим у світовому контексті навчання, оскільки він доводить ефективність використання соціальних медіа для навчання англійської мови для учнів середнього та середнього рівня для здачі першого сертифікату на іспиті з англійської мови. | ru_RU |
dc.description.abstract | В настоящем документе предполагается описать практику и проанализировать результаты использования сайтов социальных сетей в качестве дополнительного внеклассного инструмента развития компетенции в разговорной речи в ходе подготовки к известному международному экзамену по английскому языку: первый сертификат на английском языке. Целью данной работы является подтверждение гипотезы о том, что социальные сети как эффективный инструмент обучения английскому языку учащихся старших классов средней школы сдают экзамен FCE и экспериментально исследуют предлагаемую практику. Исследование подтвердило гипотезу и предоставило экспериментальное исследование. Теоретические (анализ и обобщение), эмпирические (наблюдение, тестирование, проведение педагогического эксперимента) и статистические (один выборочный t-тест) методы были использованы для достижения поставленной цели. Основные результаты показывают, что существенная разница наблюдалась в экспериментальной группе из 24 студентов-неязыковиков Харьковского университета того же возраста, где эксперимент под названием «Все в одной лодке» начался в Facebook и проводился в 2018/2019 году. академический год. Кроме того, сравнение результатов теста по 5-балльной шкале по четырем различным критериям на разных этапах курса позволило сравнить уровень развития проверенных навыков владения английским языком. Полученные данные подтвердили улучшение успеваемости учащихся в тесте «Разговор» в среднем на 21,8% в течение первого семестра и на 29,1% после начала эксперимента, общий прогресс составил 57,3%, что является существенным увеличением. Опыт авторов имеет большое значение в контексте мирового обучения, поскольку он доказывает эффективность использования социальных сетей для обучения английскому языку учащихся старших классов, которые сдают первый сертификат по английскому языку. | - |
dc.language.iso | other | ru_RU |
dc.subject | английский | ru_RU |
dc.subject | говорящий | ru_RU |
dc.subject | экзамен | ru_RU |
dc.subject | сайт | ru_RU |
dc.subject | Фейсбук | ru_RU |
dc.subject | English | ru_RU |
dc.subject | speaking | ru_RU |
dc.subject | exam | ru_RU |
dc.subject | site | ru_RU |
dc.subject | ru_RU | |
dc.subject | англійська | ru_RU |
dc.subject | говорить | ru_RU |
dc.subject | іспит | ru_RU |
dc.title | Teaching English speaking for FCE: using Facebook as a tool of instructional practice | ru_RU |
dc.title.alternative | Обучение английскому языку для FCE: использование Facebook в качестве инструмента учебной практики | ru_RU |
dc.type | Article | ru_RU |
Appears in Collections: | Наукові статті кафедри іноземних мов № 3 |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Kostikova_719-727.pdf | 629.11 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.