Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.nlu.edu.ua//jspui/handle/123456789/17757
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorKostikova, Ilona-
dc.contributor.authorHolubnycha, Liudmyla-
dc.contributor.authorShchokina, Tetiana-
dc.contributor.authorSoroka, Natalia-
dc.contributor.authorBudianska, Viktoriia-
dc.contributor.authorMarykivska, Halyna-
dc.date.accessioned2020-03-18T16:15:31Z-
dc.date.available2020-03-18T16:15:31Z-
dc.date.issued2019-
dc.identifier.citationKostikova I. A role-playing game as a means of effective professional English teaching / I. Kostikova, L. Holubnycha, T. Shchokina, N. Soroka, V. Budianska, H. Marykivska // Amazonia Investiga. – 2019. – Vol. 8, № 24. – P. 414–425.ru_RU
dc.identifier.urihttps://dspace.nlu.edu.ua/handle/123456789/17757-
dc.descriptionThe article describes the experiment which substantiates the efficiency of role-playing games applying in legal English classes. The indicators for the evaluation the students’ English fluency level were four groups of skills such as speaking, listening, vocabulary, and use of English. Research methods used in the paper are theoretical (conceptual and comparative analysis and synthesis), empirical (observation, discussions, testing, pedagogical experiment), statistical (Pearson 2 criterion). The algorithm of role-playing games was offered and peculiarities of role-playing games as key elements of communication exercises, games, and activities in teaching legal English were singled out. The effectiveness of teaching legal English with role-playing games has been confirmed by the method of mathematical statistics. It has been determined that a significant difference appeared between the experimental and control groups in favour of the first one, where the authors’ algorithm of applying role-playing games was used systematically at English lessons to teach legal English.ru_RU
dc.description.abstractУ статті описано експеримент, який доводить ефективність рольових ігор, що застосовуються на заняттях з англійської мови за юридичним фахом. Показниками для оцінювання рівня володіння англійською мовою студентами були чотири групи навичок, а саме навички з усного мовлення, аудіювання, лексичні та граматичні навички. Методи дослідження, які використовуються у роботі, – це теоретичний (концептуальний та порівняльний аналіз та синтез), емпіричний (спостереження, дискусії, тестування, педагогічний експеримент), статистичний (критерій Пірсона 2) методи. Запропоновано алгоритм впровадження рольових ігор та виокремлено особливості рольових ігор як ключових елементів комунікаційних вправ, ігор та завдань на заняттях з англійської мови за юридичним фахом. Ефективність впровадження рольових ігор з англійської мови за юридичним фахом підтверджена методом математичної статистики. Визначено, що істотна різниця між експериментальною та контрольною групами є на користь експериментальної, де алгоритм застосування рольових ігор систематично використовувався на заняттях з англійської мови за юридичним фахом.ru_RU
dc.description.abstractВ статье описан эксперимент, доказывающий эффективность использования ролевых игр на занятиях английского языка по юридической специальности. Показателями оценки уровня владения студентами иностранным языком были четыре группы навыков: навыки устной речи, аудирования, лексические и грамматические навыки. Методы исследования, использовавшиеся в работе – теоретические (концептуальный и сравнительный анализ и синтез), статистический (Критерий Пирсона 2). Предложен алгоритм введения ролевых игр, выделены их особенности в качестве ключевых элементов коммуникативных упражнений, игр и заданий по английскому языку юридической специальности. Эффективность введения ролевых игр в курс обучения юридическому английскому подтверждена методом математической статистики. Определено, что существенное различие между экспериментальной и контрольной группами прослеживается в пользу экспериментальной, где алгоритм использования ролевых игр систематично использовался на занятиях юридического английского.-
dc.language.isootherru_RU
dc.subjectправнича англійська моваru_RU
dc.subjectправнича англійська моваru_RU
dc.subjectстудентru_RU
dc.subjectвикладанняru_RU
dc.subjectюридический английский языкru_RU
dc.subjectролевая играru_RU
dc.subjectпреподаваниеru_RU
dc.subjectLegal Englishru_RU
dc.subjectrole-playing gameru_RU
dc.subjectstudentru_RU
dc.subjectteachingru_RU
dc.titleA role-playing game as a means of effective professional English teachingru_RU
dc.title.alternativeРольова гра як засіб ефективного навчання англійської мови за фахомru_RU
dc.typeArticleru_RU
Appears in Collections:Наукові статті кафедри іноземних мов № 2

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
414-425.pdf490.53 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.