Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.nlu.edu.ua/jspui/handle/123456789/17685
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorМисенёва, В.В.-
dc.date.accessioned2020-02-29T17:33:24Z-
dc.date.available2020-02-29T17:33:24Z-
dc.date.issued2019-
dc.identifier.citationМисенёва В. В. Методические приёмы обучения лексике в условиях иноязычной языковой среды / В. В. Мисенёва // Virtus: sci. j. – 2019. – № 36 (September). – Р. 171–174.ru_RU
dc.identifier.urihttps://dspace.nlu.edu.ua/handle/123456789/17685-
dc.descriptionThe article focuses on the necessity of communicative orientation of lexical exercises while teaching Russian to foreign students as a way of improving the quality of speech and communicative activity of students. The author presents the basic theoretical and methodological requirements for language environment organization that contributes to the development of the communicative and speech activity of foreign students when learning Russian language as non-native, its specificity for more effective implementation of communicative lexical exercises in the process of teaching/learning. The results presented in the study contribute to the modernization of the methodological foundations of teaching Russian as a foreign language to foreign students, in particular, teaching the lexical side of speech.ru_RU
dc.description.abstractВ статье рассматривается необходимость коммуникативной направленности лексических упражнений при изучении русского языка иностранными студентами как условия повышения качества речевой и коммуникативной деятельности обучаемых. Автор представляет основные теоретические и методические требования к организации языковой среды, способствующей развитию коммуникативной и речевой деятельности иностранных студентов при изучении русского языка как неродного, её специфики для более эффективной реализации коммуникативных лексических упражнений в процессе обучения. Результаты, представленные в процессе исследования, способствуют модернизации методических основ обучения русскому языку как иностранному зарубежных студентов, в частности, обучению лексической стороне речи.ru_RU
dc.description.abstractУ статті розглядається необхідність комунікативної спрямованості лексичних вправ при вивченні російської мови іноземними студентами як умови підвищення якості мовної та комунікативної діяльності учнів. Автор представляє основні теоретичні та методичні вимоги до організації мовного середовища, що сприяє розвитку комунікативної і мовленнєвої діяльності іноземних студентів при вивченні російської мови як іноземної, її специфіки для більш ефективної реалізації комунікативних лексичних вправ у процесі навчання. Результати, представлені в процесі дослідження, сприяють модернізації методичних основ навчання російської мови як іноземної зарубіжних студентів, зокрема, навчання лексичної сторони мови.-
dc.language.isootherru_RU
dc.subjectиностранные студентыru_RU
dc.subjectкоммуникативно-ориентированные упражненияru_RU
dc.subjectкоммуникативная компетентностьru_RU
dc.subjectрусский язык как иностранныйru_RU
dc.subjectязыковая средаru_RU
dc.subjectіноземні студентиru_RU
dc.subjectкомунікативно-орієнтовані вправиru_RU
dc.subjectкомунікативна компетентністьru_RU
dc.subjectросійська мова як іноземнаru_RU
dc.subjectмовне середовищеru_RU
dc.subjectcommunicative competenceru_RU
dc.subjectcommunicative-oriented exercisesru_RU
dc.subjectforeign studentsru_RU
dc.subjectlanguage environmentru_RU
dc.subjectRussian as a foreign languageru_RU
dc.titleМетодические приёмы обучения лексике в условиях иноязычной языковой средыru_RU
dc.title.alternativeМетодичні прийоми навчання лексиці в умовах іншомовного середовищаru_RU
dc.title.alternativeMethodical ways of teaching vocabulary in foreign language environmentru_RU
dc.typeArticleru_RU
Appears in Collections:Наукові статті кафедри іноземних мов № 2

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Misenyova_171-174.pdf629.78 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.