Please use this identifier to cite or link to this item:
https://dspace.nlu.edu.ua//jspui/handle/123456789/17680
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Мисенёва, В.В. | - |
dc.date.accessioned | 2020-02-29T13:23:49Z | - |
dc.date.available | 2020-02-29T13:23:49Z | - |
dc.date.issued | 2019 | - |
dc.identifier.citation | Мисенёва В. В. Коммуникативные лексические упражнения как один из методических приёмов обучения иностранному языку / В. В. Мисенёва // Сучасна парадигма викладання іноземних мов у закладах вищої освіти : тези доп. Міжуніверситет. наук.-практ. семінару. м. Харків, 16 квіт. 2019 р. – Харків, 2019. – С. 113–117. | ru_RU |
dc.identifier.uri | https://dspace.nlu.edu.ua/handle/123456789/17680 | - |
dc.description | The author considers lexical skills, which are an integral part of the speech skills of speaking, reading, listening and writing. Vocabulary skills are classified as productive (speaking and writing) and receptive (listening and reading). A productive lexical skill is defined as a synthesized operation, which consists in invoking a lexical unit in accordance with a communicative task or communication situation, as well as its correct combination with other lexical units. | ru_RU |
dc.description.abstract | Автор рассматривает лексические навыки, которые являются составной частью речевых умений говорения, чтения, аудирования и письма. Лексические навыки классифицируются как продуктивные (говорение и письмо) и рецептивные (аудирование и чтение). Продуктивный лексический навык определяется как синтезированная операция, которая заключается в вызове лексической единицы в соответствии с коммуникативной задачей или ситуацией общения, а также её правильному сочетанию с другими лексическими единицами. | ru_RU |
dc.description.abstract | Автор розглядає лексичні навички, які є складовою частиною мовленнєвих умінь говоріння, читання, аудіювання та письма. Лексичні навички класифікуються як продуктивні (говоріння та письмо) та рецептивні (аудіювання і читання). Продуктивний лексичний навик визначається як синтезована операція, яка полягає у виклику лексичної одиниці відповідно до комунікативного завдання або ситуації спілкування, а також її правильному поєднанні з іншими лексичними одиницями. | - |
dc.language.iso | other | ru_RU |
dc.publisher | Національний юридичний університет імені Ярослава Мудрого | ru_RU |
dc.subject | активизация коммуникации | ru_RU |
dc.subject | коммуникативно-ориентированные упражнения | ru_RU |
dc.subject | лексические навыки | ru_RU |
dc.subject | мотивация | ru_RU |
dc.subject | стратегии и тактики говорящего | ru_RU |
dc.subject | активізація комунікації | ru_RU |
dc.subject | комунікативно-орієнтовані вправи | ru_RU |
dc.subject | лексичні навички | ru_RU |
dc.subject | мотивація | ru_RU |
dc.subject | стратегії і тактики мовця | ru_RU |
dc.subject | activation of communication | ru_RU |
dc.subject | communication oriented exercises | ru_RU |
dc.subject | vocabulary skills | ru_RU |
dc.subject | motivation | ru_RU |
dc.subject | speaker strategies and tactics | ru_RU |
dc.title | Коммуникативные лексические упражнения как один из методических приёмов обучения иностранному языку | ru_RU |
dc.title.alternative | Комунікативні лексичні вправи як один із прийомів навчання іноземної мови | ru_RU |
dc.title.alternative | Communicative vocabulary exercises as one of the means of teaching a foreign language | ru_RU |
dc.type | Article | ru_RU |
Appears in Collections: | Тези, доповіді кафедри іноземних мов № 2 |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Misenyova_113-117.pdf | 1.98 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.