Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.nlu.edu.ua//jspui/handle/123456789/17680
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorМисенёва, В.В.-
dc.date.accessioned2020-02-29T13:23:49Z-
dc.date.available2020-02-29T13:23:49Z-
dc.date.issued2019-
dc.identifier.citationМисенёва В. В. Коммуникативные лексические упражнения как один из методических приёмов обучения иностранному языку / В. В. Мисенёва // Сучасна парадигма викладання іноземних мов у закладах вищої освіти : тези доп. Міжуніверситет. наук.-практ. семінару. м. Харків, 16 квіт. 2019 р. – Харків, 2019. – С. 113–117.ru_RU
dc.identifier.urihttps://dspace.nlu.edu.ua/handle/123456789/17680-
dc.descriptionThe author considers lexical skills, which are an integral part of the speech skills of speaking, reading, listening and writing. Vocabulary skills are classified as productive (speaking and writing) and receptive (listening and reading). A productive lexical skill is defined as a synthesized operation, which consists in invoking a lexical unit in accordance with a communicative task or communication situation, as well as its correct combination with other lexical units.ru_RU
dc.description.abstractАвтор рассматривает лексические навыки, которые являются составной частью речевых умений говорения, чтения, аудирования и письма. Лексические навыки классифицируются как продуктивные (говорение и письмо) и рецептивные (аудирование и чтение). Продуктивный лексический навык определяется как синтезированная операция, которая заключается в вызове лексической единицы в соответствии с коммуникативной задачей или ситуацией общения, а также её правильному сочетанию с другими лексическими единицами.ru_RU
dc.description.abstractАвтор розглядає лексичні навички, які є складовою частиною мовленнєвих умінь говоріння, читання, аудіювання та письма. Лексичні навички класифікуються як продуктивні (говоріння та письмо) та рецептивні (аудіювання і читання). Продуктивний лексичний навик визначається як синтезована операція, яка полягає у виклику лексичної одиниці відповідно до комунікативного завдання або ситуації спілкування, а також її правильному поєднанні з іншими лексичними одиницями.-
dc.language.isootherru_RU
dc.publisherНаціональний юридичний університет імені Ярослава Мудрогоru_RU
dc.subjectактивизация коммуникацииru_RU
dc.subjectкоммуникативно-ориентированные упражненияru_RU
dc.subjectлексические навыкиru_RU
dc.subjectмотивацияru_RU
dc.subjectстратегии и тактики говорящегоru_RU
dc.subjectактивізація комунікаціїru_RU
dc.subjectкомунікативно-орієнтовані вправиru_RU
dc.subjectлексичні навичкиru_RU
dc.subjectмотиваціяru_RU
dc.subjectстратегії і тактики мовцяru_RU
dc.subjectactivation of communicationru_RU
dc.subjectcommunication oriented exercisesru_RU
dc.subjectvocabulary skillsru_RU
dc.subjectmotivationru_RU
dc.subjectspeaker strategies and tacticsru_RU
dc.titleКоммуникативные лексические упражнения как один из методических приёмов обучения иностранному языкуru_RU
dc.title.alternativeКомунікативні лексичні вправи як один із прийомів навчання іноземної мовиru_RU
dc.title.alternativeCommunicative vocabulary exercises as one of the means of teaching a foreign languageru_RU
dc.typeArticleru_RU
Appears in Collections:Тези, доповіді кафедри іноземних мов № 2

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Misenyova_113-117.pdf1.98 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.