Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.nlu.edu.ua//jspui/handle/123456789/16230
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorRomaniuk, S.M.-
dc.contributor.authorShchokina, T.M.-
dc.date.accessioned2019-05-06T17:53:48Z-
dc.date.available2019-05-06T17:53:48Z-
dc.date.issued2019-
dc.identifier.citationRomaniuk S. M. Analysis of new methodology of developing professional foreign language course programs for bachelors of international law and international relations / S. M. Romaniuk, T. M. Shchokina // Virtus : Scientific Journal. – 2019. – № 30. – P. 143–149.ru_RU
dc.identifier.urihttps://dspace.nlu.edu.ua/handle/123456789/16230-
dc.descriptionThe article is devoted to the analytical review of the new approaches to developing professional course programs for Bachelor of International Law and International Relations. The theoretical grounds and positive experience prove that the professional intercultural competence of lawyers should be developed within the complex and specific course program based on the competence, instructive, student-oriented and interdisciplinary approaches. These approaches determine the content, forms and techniques of training and estimation, criteria and descriptors of competences and learning outcomes.ru_RU
dc.description.abstractСтаття присвячена аналітичному огляду нових підходів до розробки професійних програм для бакалаврів з міжнародного права та міжнародних відносин. Теоретичні підстави та позитивний досвід свідчать, що професійна міжкультурна компетентність юристів повинна бути сформована в рамках комплексної та спеціалізованої програми, що базується на компетентнісний ому, інструктивному, студент-орієнтованому та міждисциплінарному підходах. Ці підходи визначають зміст, форми та методи навчання та оцінювання, критерії та дескриптори компетенцій та результатів навчання.ru_RU
dc.description.abstractСтатья посвящена аналитическому обзору новых подходов к разработке профессиональных программ для бакалавров международного права и международных отношений. Теоретические основания и положительный опыт свидетельствуют, что профессиональная межкультурная компетентность юристов должна быть сформирована в рамках комплексной и специализированной программы, основанной на компетентностном, инструктивном, студенто-центрованом и междисциплинарном подходах. Эти подходы определяют содержание, формы и методы обучения и оценивания, критерии и дескрипторы компетенций и результатов обучения.-
dc.language.isootherru_RU
dc.subjectcourse programru_RU
dc.subjectcompetenceru_RU
dc.subjectlearning outcomeru_RU
dc.subjectinstructive methodru_RU
dc.subjectapproachru_RU
dc.subjectprofessional intercultural competenceru_RU
dc.subjectпрограма з навчальної дисципліниru_RU
dc.subjectкомпетентністьru_RU
dc.subjectрезультаті навчанняru_RU
dc.subjectінструктивний методru_RU
dc.subjectпідхідru_RU
dc.subjectпрофесійна міжкультурна компетентністьru_RU
dc.subjectпрограмма учебной дисциплиныru_RU
dc.subjectкомпетентностьru_RU
dc.subjectрезультаты обученияru_RU
dc.subjectинструктивный методru_RU
dc.subjectподходru_RU
dc.subjectпрофессиональная межкультурная компетентностьru_RU
dc.titleAnalysis of new methodology of developing professional foreign language course programs for bachelors of international law and international relationsru_RU
dc.title.alternativeАналіз нової методології створення програм з навчальної дисципліні «Професійна іноземна мова» для бакалаврів за спеціальністю «Міжнародне право» та «Міжнародні відносини»ru_RU
dc.title.alternativeАнализ новой методологии создания программ по учебной дисциплине «Профессиональный иностранный язык» для бакалавров по специальности «Международное право» и «Международные отношения»ru_RU
dc.typeArticleru_RU
Appears in Collections:Наукові статті кафедри іноземних мов № 2

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Romaniuk_Shchokina_143-149.pdf1.98 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.