Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.nlu.edu.ua//jspui/handle/123456789/16227
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorDanilyan, O.G.-
dc.contributor.authorKarabushchenko, P.L.-
dc.contributor.authorPonedelkov, A.V.-
dc.contributor.authorVorontsov, S.A.-
dc.contributor.authorVronskaya, M.V.-
dc.date.accessioned2019-05-06T17:06:32Z-
dc.date.available2019-05-06T17:06:32Z-
dc.date.issued2018-
dc.identifier.citationKarabushchenko P. L. Elitology of education and challenges of the 21st century / P. L. Karabushchenko, A. V. Ponedelkov, S. A. Vorontsov, O. G. Danilyan, M. V. Vronskaya // Amazonia Investiga. – 2018. – Vol. 7, is. 17. – P. 343–352.ru_RU
dc.identifier.urihttps://www.udla.edu.co/revistas/index.php/amazonia-investiga/article/viewFile/1137/pdf-
dc.identifier.urihttps://dspace.nlu.edu.ua/handle/123456789/16227-
dc.descriptionThe object of this research is the elitology of education which represents a new character and a new meaning of elite selection according to the principle of high-quality professional knowledge. The article analyzes the key categories, approaches and directions, as well as the problems of changing attitudes towards elites and the elite in the context of the upcoming information society. In turn, the subject of this work is the challenges that the education system will have to face in the conditions of early post industrial society.ru_RU
dc.description.abstractОбъектом исследования является элитология образования, которая предполагает новый характер и новый смысл подготовки элит в соответствии с принципом качественных профессиональных знаний. В статье анализируются ключевые категории, подходы и направления, а также проблемы изменения отношения к элите в контексте формирующегося информационного общества. В свою очередь, предметом этой статьи являются проблемы, с которыми системе образования придется столкнуться в условиях раннего постиндустриального общества.ru_RU
dc.description.abstractОб'єктом дослідження є елітологія освіти, яка передбачає новий характер і новий зміст підготовки еліт відповідно до принципу якісних професійних знань. У статті аналізуються ключові категорії, підходи і напрямки, а також проблеми зміни ставлення до еліти в контексті інформаційного суспільства, що формується. У свою чергу, предметом цієї статті є проблеми, з якими системі освіти доведеться зіткнутися в умовах раннього постіндустріального суспільства.-
dc.language.isoenru_RU
dc.subjectелітиru_RU
dc.subjectособистістьru_RU
dc.subjectнанотехнологіїru_RU
dc.subjectпостіндустріалізмru_RU
dc.subjectглобалізаціяru_RU
dc.subjectосвітаru_RU
dc.subjectвиклики часуru_RU
dc.subjectякостіru_RU
dc.subjectцінностіru_RU
dc.subjectэлитыru_RU
dc.subjectличностьru_RU
dc.subjectнанотехнологииru_RU
dc.subjectпостиндустриализмru_RU
dc.subjectглобализацияru_RU
dc.subjectобразованиеru_RU
dc.subjectвызовы времениru_RU
dc.subjectкачестваru_RU
dc.subjectценностиru_RU
dc.subjectelitesru_RU
dc.subjectpersonalityru_RU
dc.subjectnanotechnologiesru_RU
dc.subjectpost-industrialismru_RU
dc.subjectglobalizationru_RU
dc.subjecteducationru_RU
dc.subjectchallenges of the timeru_RU
dc.subjectqualityru_RU
dc.subjectvaluesru_RU
dc.titleElitology of education and challenges of the 21st centuryru_RU
dc.typeArticleru_RU
Appears in Collections:Наукові статті кафедри філософії

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Danilian_3.pdf224.33 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.