Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.nlu.edu.ua//jspui/handle/123456789/15295
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorКачурова, С.В.-
dc.contributor.authorНевельська-Гордєєва, О.П.-
dc.date.accessioned2018-10-22T18:45:37Z-
dc.date.available2018-10-22T18:45:37Z-
dc.date.issued2017-
dc.identifier.citationКачурова С. В. Логіко-методичний аналіз завдань ТЗНПК / С. В. Качурова, О. П. Невельська-Гордєєва // Вісник Національної академії правових наук України. – 2017. – № 4. – С. 128–142.ru_RU
dc.identifier.urihttp://nbuv.gov.ua/UJRN/vapny_2017_4_13-
dc.identifier.urihttps://dspace.nlu.edu.ua/handle/123456789/15295-
dc.descriptionThe transition process of knowledge evaluation of students with the traditional exams on the test methods has many positive aspects. However, along with the advantages, tests have significant negative points which lie in the fact that haste in the preparation of tests, no tests for reliability and validity, lead to the fact that the test task may have different decision criteria, which will lead to inconsistent answers. Thus, instead of a reasoned search for the truth students have to be engaged in guessing: thinking of the respondents focused on the reflection of the logic of the drafters of the test for guessing the answer. The article analyzes the tests of General educational legal competence (TGELC), which are implemented for selection of students for training in a magistracy on a speciality 081 “Law”. Revealed that not all tests apply only to the information that is contained in texts; refuted the allegation that the decision of test tasks does not involve the possession of some special subject knowledge or terminology; it is proved that the number of test items requires the possession of logical skills and knowledge of the science of logic.ru_RU
dc.description.abstractПерехід процесу оцінювання знань студентів з традиційних іспитів на тестові методи має багато позитивних моментів. Основна мета роботи полягає у логіко-методичному аналізі завдань тестів загальної навчальної правничої компетентності (ТЗНПК). Авторами було встановлено негативні моменти тестування. Встановлено, що це приводить до того, що тестове завдання може мати різні критерії рішення отримання суперечливих відповідей. Таким чином, замість обґрунтованого пошуку істини студенти повинні займатися вгадуванням: мислення респондентів спрямоване на рефлексію логіки укладачів тесту для вгадування відповіді. В статті проаналізовані ТЗНПК, які впроваджуються для відбору студентів на навчання в магістратурі за спеціальністю 081 «Право». Виявлено, що не всі тестові завдання стосуються лише тієї інформації, яку викладено в текстах; спростовано твердження про те, що вирішення тестових завдань не передбачає володіння якимись спеціальними предметними знаннями або термінологією; доведено, що ряд тестових завдань вимагає володіння логічними навичками та знанням науки логіки.ru_RU
dc.description.abstractПереход процесса оценки знаний студентов от традиционных экзаменов к тестовым методам имеет много положительных моментов. Основная цель работы заключается в логико-методическом анализе задач тестов общей учебной юридической компетентности. Авторами были установлены отрицательные моменты тестирования. Установлено, что это приводит к тому, что тестовое задание может иметь различные критерии решения, приводит к получению противоречивых ответов. Таким образом, вместо обоснования поиска истины студенты должны заниматься угадыванием: мышление респондентов направлено на рефлексию логики составителей теста для угадывания ответа. В статье проанализированы тесты, которые внедряются для отбора студентов на обучение в магистратуре по специальности 081 «Право». Выявлено, что не все тестовые задания касаются только той информации, изложенной в текстах; опровергнуто утверждение о том, что решение тестовых задач не предполагает владение какими-то специальными предметными знаниями или терминологией; доказано, что ряд тестовых задач требует владения логическими навыками и знанием науки логики.-
dc.language.isootherru_RU
dc.subjectлогікаru_RU
dc.subjectтестове завданняru_RU
dc.subjectдіаграма Ейлера-Венаru_RU
dc.subjectвалідність тестуru_RU
dc.subjectнадійність тестуru_RU
dc.subjectреспондентru_RU
dc.subjectлогикаru_RU
dc.subjectтестовое заданиеru_RU
dc.subjectдиаграмма Эйлера-Венаru_RU
dc.subjectвалидность тестаru_RU
dc.subjectнадежность тестаru_RU
dc.subjectlogicru_RU
dc.subjecttest taskru_RU
dc.subjectgraph of the Euler–Viennaru_RU
dc.subjectvalidity testru_RU
dc.titleЛогіко-методичний аналіз завдань ТЗНПКru_RU
dc.title.alternativeЛогико-методический анализ задач ТОУЮКru_RU
dc.title.alternativeLogical and methodical analysis of TGELCru_RU
dc.typeArticleru_RU
Appears in Collections:Наукові статті кафедри філософії

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
_VA=8__4_2017-128-142.pdf508.37 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.