Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://dspace.nlu.edu.ua//jspui/handle/123456789/14319
Назва: Повноваження органів державної влади в законодавчій сфері за монархічної форми правління
Автори: Серьогіна, С.Г.
Ключові слова: форма правління
поділ влади
вищі органи державної влади
форма правления
разделение властей
высшие органы государственной власти
form of government
separation of powers
supreme organs of state power
Дата публікації: 2015
Бібліографічний опис: Серьогіна С. Г. Повноваження органів державної влади в законодавчій сфері за монархічної форми правління / С. Г. Серьогіна // Науковий вісник Ужгородського національного університету. Серія: Право. – 2015. – Вип. 30, т. 1. – С. 95–101.
Короткий огляд (реферат): Проаналізовано особливості розподілу повноважень у законодавчій сфері за різних моделей монархічної форми правління з точки зору єдності (унітаризму) чи диверсифікації (плюралізму) законодавчої влади. Обґрунтовано тезу про те, що в одних країнах монарх виступає єдиним носієм законодавчої влади, здійснюючи її за допомогою сформованого ним дорадчого органу, у других реалізація повноважень законодавчого характеру здійснюється монархом спільно з вищим представницьким органом, а в третіх участь глави держави в законодавчій галузі обмежується завершальним етапом законодавчого процесу. Зроблено висновок, що за монархічної форми правління легіслатура може бути унітарною або плюралістичною. При цьому унітарна легіслатура притаманна абсолютним монархіям, а плюралістична – конституційним. Плюралістична легіслатура в дуалістичних монархіях є реальною, тоді як у парламентарних – фіктивною.
Проанализированы особенности распределения полномочий в законодательной сфере при различных моделях монархической формы правления с точки зрения единства (унитаризма) или диверсификации (плюрализма) законодательной власти. Обоснован тезис о том, что в одних странах монарх выступает единственным носителем законодательной власти, осуществляя ее при помощи сформированного им совещательного органа, в других реализация полномочий законодательного характера осуществляется монархом совместно с высшим представительным органом, а в третьих участие главы государства ограничивается завершающим этапом законодательного процесса. Сделан вывод, что при монархической форме правления легислатура может быть унитарной или плюралистичной. При этом унитарная легислатура присуща абсолютным монархиям, а плюралистичная – конституционным. Плюралистическая легислатура в дуалистических монархиях является реальной, тогда как в парламентарных – фиктивной.
Опис: The separation of powers in the legislative field for different models of monarchic form of government in terms of Unitarian or pluralistic legislature is analyzed. Justified by the idea that in some countries the monarch is the sole bearer of the legislature, carrying it with them formed a consultative body, in other implementations legislative powers carried out in conjunction with the monarch supreme representative body, and in the third part the head of state is limited to the final stage of the legislative process. Drawn attention to the fact that the diversification of the executive in a parliamentary monarchy is nothing but a legal fiction; In fact, the executive power is concentrated in the hands of the government. It is concluded that the legislature monarchical form of government may be unitary or pluralistic. In this unitary legislature inherent absolute monarchy, and pluralistic – constitutional. Pluralist legislature in the dual monarchy is real, whereas in parliamentary – fictitious.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://nbuv.gov.ua/UJRN/nvuzhpr_2015_30%281%29__25
https://dspace.nlu.edu.ua/handle/123456789/14319
Розташовується у зібраннях:Наукові статті кафедри державного будівництва

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Serohina_95-101.pdf311.42 kBAdobe PDFЕскіз
Переглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.