Please use this identifier to cite or link to this item:
https://dspace.nlu.edu.ua//jspui/handle/123456789/13349
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Голубнича, Л.О. | - |
dc.date.accessioned | 2017-12-09T15:52:12Z | - |
dc.date.available | 2017-12-09T15:52:12Z | - |
dc.date.issued | 2015 | - |
dc.identifier.citation | Голубнича Л. О. Писемні джерела педагогічної історіографії: питання класифікації / Л. О. Голубнича // Збірник наукових праць Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини. Серія: Педагогічні науки. – Умань, 2015. – Ч. 1. – С. 86–93. | en |
dc.identifier.uri | http://library.udpu.org.ua/library_files/zbirnuk_nayk_praz/2015/1/12.pdf | - |
dc.identifier.uri | https://dspace.nlu.edu.ua/handle/123456789/13349 | - |
dc.description | The article deals with questions of conditional classification of written pedagogical and historiographical sources as the most important and numerous ones. The peculiarities of written pedagogical and historiographical sources are shown. Considerable attention is paid to the characteristics of, the sorts and the kinds of written pedagogical and historiographical sources. Their meaning for pedagogical historiography is determined. | en |
dc.description.abstract | У статті розглянуто питання класифікації писемних джерел педагогічної історіографії як найважливішого та найчисленнішого типу пам’яток цієї науки. Висвітлено своєрідність писемного типу педагогічно-історіографічних джерел. Значну увагу приділено характеристиці родів і видів писемних джерел педагогічної історіографії. Визначено їх значення для педагогічно-історіографічної науки. | en |
dc.description.abstract | В статье рассматриваются вопросы классификации письменных источников педагогической историографии как важнейшего и самого многочисленного типа памяток данной науки. Освещено своеобразие письменного типа педагогическо-историографических источников. Значительное внимание уделено характеристике родов и видов письменных источников педагогической историографии. Установлено их значение для педагогическо-историографической науки. | - |
dc.language.iso | other | en |
dc.subject | писемні джерела | en |
dc.subject | класифікація | en |
dc.subject | рід джерел | en |
dc.subject | вид джерел | en |
dc.subject | педагогічна історіографія | en |
dc.subject | педагогічно-історіографічне джерело | en |
dc.subject | письменные источники | en |
dc.subject | классификация | en |
dc.subject | род письменного источника | en |
dc.subject | вид письменного источника | en |
dc.subject | педагогическая историография | en |
dc.subject | педагогическо-историографический источник | en |
dc.subject | written sources | en |
dc.subject | classification | en |
dc.subject | sort of written sources | en |
dc.subject | kind of written sources | en |
dc.subject | pedagogical historiography | en |
dc.subject | pedagogical and historiographical source | en |
dc.title | Писемні джерела педагогічної історіографії: питання класифікації | en |
dc.type | Article | en |
Appears in Collections: | Наукові статті кафедри іноземних мов № 3 |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Golubnycha_86-93.pdf | 304.97 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.