Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.nlu.edu.ua//jspui/handle/123456789/12503
Title: Стан навчання іноземних мов у вищій освіті європейських країн
Other Titles: Состояние обучения иностранным языкам в высшем образовании европейских стран
Foreign Language Teaching in the Higher Education in Europe
Authors: Кузнецова, О.Ю.
Keywords: іноземна мова
вища освіта в Європі
вищі навчальні заклади
Issue Date: 2012
Citation: Кузнецова О. Ю. Стан навчання іноземних мов у вищій освіті європейських країн / О. Ю. Кузнецова // Вісник Житомирського державного університету імені Івана Франка. – 2012. – Вип. 64. – С. 59–64.
Abstract: У статті висвітлено стан підготовки з іноземних мов у вищій освіті в Європі. Охарактеризовано причини посилення уваги до навчання і вивчення мов у вищих навчальних закладах, виявлено тенденції розвитку цієї освітньої сфери. Наведено дані щодо цільових настанов, програм і форм навчання іноземних мов у вишах Англії і Уельсу, Голландії, Данії, Іспанії, Португалії, Франції. Виділено проблеми у навчанні іноземних мов у європейському просторі. Окреслено погляди на перспективи вдосконалення іншомовної підготовки студентів вищих навчальних закладів європейських країн.
В статье раскрыто состояние подготовки по иностранным языкам в высших учебных заведениях в Европе. Охарактеризованы причины усиления внимания к обучению и изучению иностранных языков в высших учебных заведениях, выявлены тенденции развития этой образовательной сферы. Представлены данные, которые отражают целевые приоритеты, программы и формы обучения иностранным языкам в вузах Англии и Уэльса, Голландии, Дании, Испании, Португалии, Франции. Выделены проблемы в обучении иностранным языкам в Европе. Определены перспективы усовершенствования иноязычной подготовки студентов на уровне высшего образования в европейских странах.
Description: The article deals with the situation concerning the foreign language training in the European higher education institutions. The reasons fostering the necessity of considering the foreign language teaching and learning issues in the higher education institutions are characterized, the development tendencies in this aspect are analyzed. The materials dealing with objectives, programmes and forms of teaching foreign languages in the higher education institutions in England and Wales, the Netherlands, Denmark, Spain, Portugal and France are discussed. The problems with foreign language teaching in Europe are considered. The perspectives on the promotion of foreign language training in the European higher education are given.
URI: http://nbuv.gov.ua/UJRN/VZhDU_2012_64_13
http://dspace.nlu.edu.ua/handle/123456789/12503
Appears in Collections:Наукові статті кафедри іноземних мов № 3

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Kuznecova_59-64.pdf341.3 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.