Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.nlu.edu.ua//jspui/handle/123456789/10211
Title: Поняття професійного навчання працівників: теоретико-правовий аналіз
Other Titles: Понятие профессионального обучения работников: теоретико-правовой анализ
The concept of professional training of employees: theoretical-legal analysis
Authors: Іванова, Ю.С.
Keywords: професійне навчання
підготовка
перепідготовка
підвищення кваліфікації
профессиональное обучение
подготовка
переподготовка
повышение квалификации
vocational training
training
retraining
advanced training
Issue Date: 2014
Publisher: видавництво «Право»
Citation: Іванова Ю. С. Поняття професійного навчання працівників: теоретико-правовий аналіз / Ю. С. Іванова // Право та інновації. – 2014. – № 4. – С. 148–155.
Abstract: У статті розглянуто поняття професійного навчання працівників та його види: підготовка, перепідготовка та підвищення кваліфікації. Також автор досліджує співвідношення цих понять і робить певні висновки.
В статье рассмотрено понятие профессионального обучения работников и его видов: подготовки, переподготовки и повышения квалификации. Также автор исследует соотношение этих понятий и делает определенные выводы.
Description: Changes in the relationship concerning with the professional training of employees arising from socio-political and economic changes in the country. Market economy needs skilled workers who can quickly adapt to the employer’s gradually increasing stringent requirements. It is necessary to consider the concept of vocational training of employees. Such a concept contained in international statutes and national acts. Also it’s important to analyze scientists’ opinion about the issue of vocational education and its species and, eventually, draw conclusions. Analysis of the correlation of vocational training, retraining and advanced training of employees led to the following conclusions: 1. The purpose of training is to teach workers new professions that they previously didn’t have. 2. The purpose of retraining is to obtain additional knowledge and skills focused on learning another profession on the ground of basic training. 3. Advanced training focused on expanding and deepening or updating theoretical and practical knowledge due to the increased requirements to the qualification level. The author proposes to change the current legislation with above-mentioned provision.
URI: https://dspace.nlu.edu.ua/handle/123456789/10211
Appears in Collections:Наукові статті НДІ ПЗІР

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Ivanova_Yu_S.pdf773.62 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.