Національний юридичний університет імені Ярослава Мудрого

eNULAUIR >
Праці вчених кафедр >
Кафедра кримінального права № 1 >
Наукові статті кафедри кримінального права № 1 >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.nlu.edu.ua/handle/123456789/6300

Title: Актуальні питання конституційної реформи та державного розвитку на сучасному етапі
Other Titles: Актуальные вопросы конституционной реформы и государственного развития на современном этапе
Current issues of constitutional reform and state development at the present stage
Authors: Тацій, В.Я.
Keywords: держава
Конституція України
конституційна реформа
органи охорони правопорядку
прокуратура України
государство
Конституция Украины
конституционная реформа
органы охраны правопорядка
прокуратура Украины
state
Constitution of Ukraine
constitutional reform
law enforcement agencies
Prosecutor’s Office of Ukraine
Issue Date: 2014
Citation: Тацій В. Я. Актуальні питання конституційної реформи та державного розвитку на сучасному етапі / В. Тацій // Право України. – 2014. – № 7. – С. 10-18.
Abstract: У статті розглянуто актуальні питання конституційної реформи та державного розвитку на сучасному етапі. Одним із основних положень, які повинні відобразитися в Основному Законі України з метою забезпечення єдності в суспільстві, названо оновлення конституційних засад функціонування органів охорони правопорядку, що має бути спрямоване на унормування тих засадничих положень, які мають концептуальне значення для забезпечення їх ефективного функціонування й виконання покладених на них завдань. Внесено пропозицію на конституційному рівні закріпити положення, в якому передбачити, що функції, внутрішня структура та чисельність органів охорони правопорядку, повноваження їх посадових і службових осіб визначаються виключно законом. Зокрема, це унеможливить вирішення вказаних питань на рівні підзаконних нормативних актів, а тому сприятиме обмеженню можливості будь-яких зловживань, сприятиме законності в діяльності органів охорони правопорядку та розпорядженні державними коштами на їх утримання й забезпечення належних умов їх функціонування. Також особлива увага приділена органам прокуратури України. У контексті євроінтеграційних процесів правове становище прокуратури України повинно визначатися з урахуванням того, що європейська модель прокуратури передбачає обмеження функцій прокурорів переважно кримінальним переслідуванням від імені держави. Запропоновано в Основному Законі України передбачити, що порядок організації й діяльності прокуратури, статус і повноваження прокурора з виконання покладених на нього функцій, порядок зайняття посади та звільнення з посади, а також питання його дисциплінарної відповідальності визначаються законом.
В статье рассмотрены актуальные вопросы конституционной реформы и государственного развития на современном этапе. Одним из основных положений, которые должны отобразиться в Основном Законе Украины с целью обеспечения единства в обществе, названо обновление конституционных основ функционирования органов охраны правопорядка, что должно быть направлено на нормирование тех основных положений, которые имеют концептуальное значение для обеспечения их эффективного функционирования и выполнения возложенных на них задач. Внесено предложение на конституционном уровне закрепить положение, в котором предусмотреть, что функции, внутренняя структура и численность органов охраны правопорядка, полномочия их должностных и служебных лиц определяются исключительно законом. В частности, это сделает невозможным решение указанных вопросов на уровне подзаконных нормативных актов, а потому будет способствовать ограничению возможности любых злоупотреблений, способствовать законности в деятельности органов охраны правопорядка и распоряжении государственными средствами на их содержание и обеспечение надлежащих условий их функционирования. Также особое внимание уделено органам прокуратуры Украины. В контексте евроинтеграционных процессов правовое положение прокуратуры Украины должно определяться с учетом того, что европейская модель прокуратуры предусматривает ограничение функций прокуроров преимущественно уголовным преследованием от имени государства. Предложено в Основном Законе Украины предусмотреть, что порядок организации и деятельности прокуратуры, статус и полномочия прокурора по выполнению возложенных на него функций, порядок занятия должности и освобождение от должности, а также вопросы его дисциплинарной ответственности определяются законом.
Description: The article considers current issues of constitutional reform and state development at the present stage. One of the key provisions that should be displayed in the Fundamental Law of Ukraine to ensure unity in the society is called to upgrade of constitutional bases of functioning of law enforcement agencies that should be focused on normalization of the underlying conditions that have a conceptual meaning to ensure their effective functioning and fulfill their missions. It is proposed to consolidate at the constitutional level the position in which to provide that functions, the internal structure and the number of law enforcement agencies, the powers of their officials and officers are determined exclusively by the law. In particular, it will make impossible to solve mentioned issues at the level of bylaw regulations and, therefore, will help to reduce the opportunities of any abuse, legality in the activities of law enforcement and management of public resources for their maintenance and ensuring the appropriate conditions of their functioning. Also, special attention is given the prosecuting authorities of Ukraine. In the context of European integration processes the legal position of the Prosecutor’s Office of Ukraine should be determined taking into account the fact that the European model of the Prosecutor’s Office provides for the restriction of prosecutors functions predominantly with criminal prosecution on behalf of the State. It is proposed to provide in the Fundamental Law that the internal organization and activities of the Prosecutor’s Office, the status and powers of the prosecutor to carry out its functions, order of the appointment and dismissal, as well as questions of disciplinary responsibilities are defined by law.
URI: http://dspace.nlu.edu.ua/handle/123456789/6300
Appears in Collections:Наукові статті кафедри кримінального права № 1

Files in This Item:

File Description SizeFormat
Tatsii_10_18.pdf158.63 kBAdobe PDFView/Open


This item is protected by original copyright

View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Valid XHTML 1.0! DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback