Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.nlu.edu.ua//jspui/handle/123456789/19931
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorКліменко, Д.І.uk_UA
dc.date.accessioned2023-12-25T11:31:08Z-
dc.date.available2023-12-25T11:31:08Z-
dc.date.issued2023-
dc.identifier.citationКліменко Д. І. Виконання податкового обов'язку з транспортного податку в умовах правового регулювання місцевих податків і зборів : дис. ... докт. філософії в галузі знань 08 "Право" : спец.: 081 - Право / Д. І. Кліменко ; наук. керівник О. А. Лукашев ; Нац. юрид. ун-т ім. Ярослава Мудрого, М-во освіти і науки України. - Харків, 2023. - 174 с.uk_UA
dc.identifier.urihttps://dspace.nlu.edu.ua//jspui/handle/123456789/19931-
dc.description.abstractДисертаційна робота присвячена теоретико-прикладному аналізу правового регулювання транспортного оподаткування в Україні з урахуванням сучасної міжнародної правозастосовчої практики. Визначено характерні риси притаманні транспортного податку, які складаються з наступних інтегрованих складників: 1) транспортний податок є майновим податком; 2) об’єктом оподаткування за відповідним загальнообов’язковим платежем податкового характеру є легковий автомобіль; 3) у транспортному податку об’єкт та база оподаткування тотожні між собою; 4) транспортний податок є місцевим податком, адже його встановлюють органи місцевого самоврядування ― місцеві ради; 5) транспортний податок ― обов’язковий до встановлення податок органами місцевого самоврядування; 6) у платників податку не виникає зустрічного зобов’язання, що доводить безумовність транспортного податку; 7) транспортний податок є періодичним платежем, стягується з платника податку, у якого об’єкт оподаткування перебуває у власності, та з року випуску автомобіля минуло не більше 5-ти років. Предметом окремої уваги у дисертаційному дослідженні стали наукові погляди щодо неухильно дотримуватися принципів закріплених статтею 4 Податкового кодексу України, зокрема й принципу стабільності законодавцем, що дозволить забезпечити належну якість і ефективність вітчизняної податкової системи, гармонізує вітчизняне законодавство з 3 вимогами Європейського Союзу, а також буде додатковим підґрунтям захисту прав та законних інтересів платників податків. При проведенні дослідження було виявлено іманентні ознаки, притаманні податковій системі. До позитивних ознак віднесено: 1) особливості податкової системи; 2) її склад; 3) підхід щодо визначення певного податку. До негативних ознак віднесено: 1) нестабільне податкове законодавство; 2) значні витрати часу на ведення податкового обліку; 3) високий загальний рівень податкового навантаження та нерівномірний його розподіл між платниками; 4) неврегульованість надання податкових пільг; 5) переважно фіскальний характер податкової системи. Серед недоліків майнового транспортного податку дисертантка виокремила такі: 1) неналежні межі розмірів штрафів, у порівнянні з вартістю автомобіля, за несплату транспортного податку, оскільки на платників податку, які ухиляються від його сплати, накладають штраф у розмірі всього лиш 340 грн, а в разі повторної несплати ― 1020 грн; 2) різниця сум сплачуваного податку в кожній адміністративно-територіальній одиниці, з огляду на прив’язку до місця реєстрації автомобіля, тобто автомобіль може використовуватись в будь-якій місцевості, а сплаті податок підлягає там, де зареєстровано авто. Визначено критерії легкових автомобілів, які є об’єктом оподаткування при сплаті транспортного податку, а саме: 1) вік автомобіля, якому не виповнилося п'ять років (включно); 2) вартість автомобіля, що становить 375 розмірів мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня податкового (звітного) року. Відмічається, що пряме оподаткування має як переваги так і недоліки. Основною перевагою прямого оподаткування є те, що прямі податки ― це більш надійне та постійне джерело доходів бюджету; вони більшою мірою залежать від платоспроможності платників податків, витрати на їх стягнення відносно невеликі. Стосовно недоліків, то до них можна уналежнити 4 ухилення від сплати податків, тенденцію до зниження заощаджень та за умови підвищення податкових ставок. За наслідками дослідження історії становлення, розвитку та реформування інституту транспортного оподаткування було умовно розподіллено та проаналізовано етапи його трансформації. Зроблено висновок, що історичний досвід застосування оподаткування транспортних засобів можна охарактеризувати як процес еволюції за роки незалежності в умовах реформаційних змін сьогодення розроблялись нові, покращені умови розвитку транспортного податку.uk_UA
dc.language.isouken
dc.publisherПравоuk_UA
dc.subjectтранспортний податокuk_UA
dc.subjectподаток на майноuk_UA
dc.subjectмісцевий податокuk_UA
dc.subjectпрямий податокuk_UA
dc.subjectподаткова системаuk_UA
dc.subjectподатковий обов'язокuk_UA
dc.subjectплатникuk_UA
dc.subjectелементи правового механізму транспортного податкуuk_UA
dc.subjectпринцип справедливостіuk_UA
dc.subjectмісцеві бюджетиuk_UA
dc.subjectлегкові автомобіліuk_UA
dc.subjectвикиди CO2uk_UA
dc.subjectmotor vehicle taxen
dc.subjectproperty taxen
dc.subjectlocal taxen
dc.subjectdirect taxen
dc.subjecttax systemen
dc.subjecttax liabilityen
dc.subjectpayeren
dc.subjectelements of the legal mechanism of motor vehicle taxen
dc.subjectprinciple of fairnessen
dc.subjectlocal budgetsen
dc.subjectpassenger carsen
dc.subjectCO2 emissionsen
dc.titleВиконання податкового обов`язку з транспортного податку в умовах правового регулювання місцевих податків і зборівuk_UA
dc.title.alternativeFulfillment of the tax obligation for the vehicle tax under the conditions of legal regulation of local taxes and feesen
dc.typeBooken
Appears in Collections:12.00.07. – Адміністративне право і процес; фінансове право; інформаційне право

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Klimenko_dys.pdf1 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open
Klimenko_rishennia.pdf114.9 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.