Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.nlu.edu.ua//jspui/handle/123456789/19751
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorРубащенко, М.А.-
dc.date.accessioned2023-08-11T06:48:33Z-
dc.date.available2023-08-11T06:48:33Z-
dc.date.issued2023-
dc.identifier.citationРубащенко М. А. Кримінальні правопорушення проти державної безпеки в проєкті нового кримінального кодексу України / М. А. Рубащенко, Р. О. Мовчан // Аналітично-порівняльне правознавство: електрон. наук. вид. – 2023. – № 3. – С. 328–341.uk_UA
dc.identifier.urihttps://dspace.nlu.edu.ua//jspui/handle/123456789/19751-
dc.description.abstractУ статті піддано критичному аналізу положення розділу 9.1 проєкту нового Кримінального кодексу України, розробленого робочою групою з питань розвитку кримінального права, станом на 30 січня 2023 року. Аналіз розділу було проведено на предмет внутрішньої та зовнішньої узгодженості в межах в межах всього проєкту, а також в контексті відповідності існуючим доктринальним підходам та актуальним правозастосовним потребам. У результаті дослідження було встановлено, що порівняно з розділом І Особливої частини чинного Кримінального кодексу України, розділ 9.1 Особливої частини проєкту в цілому відрізняється прогресивністю, долає низку недоліків, виявлених як практикою, так і теоретичними дослідженнями. Це свідчить про певне врахування робочою групою в процесі роботи над цим розділом потреб правозастосування та здобутків науки кримінального права. Найбільш відчутнє вдосконалення отримали положення про колабораційну діяльність та державну зраду. Суттєве покращення відмічається і стосовно правової регламентації відповідальності за: 1) публічні заклики до злочинів проти державної безпеки та розповсюдження матеріалів із закликами; 2) виправдовування збройної агресії проти України чи окупації її території, глорифікації представників держави-агресора. Водночас в ході дослідження було виявлено й такі положення розділу 9.1 проєкту, які викликають серйозну критику або ж мають дискусійний характер. Найбільшу критику породжує запропонована робочою групою редакція статті про диверсію, оскільки: конструкція складу злочину стає «матеріальною», тобто вимагає спричинення наслідку; одночасно з цим пом’якшується санкція за її вчинення; до того ж дії, спрямовані на масове знищення людей чи заподіяння шкоди їх здоров’ю, виключено зі складу диверсії. Окремі критичні судження породжують й інші статті цього розділу – як ті, що стосуються відповідальності за окремі злочини проти державної безпеки, так і ті, що передбачають ознаки, які підвищують їх ступінь тяжкості.uk_UA
dc.language.isoukuk_UA
dc.publisherНЮУ ім. Ярослава Мудрогоuk_UA
dc.subjectкримінальна відповідальністьuk_UA
dc.subjectзлочини проти основ національної безпеки Україниuk_UA
dc.subjectдержавна безпекаuk_UA
dc.subjectколабораційна діяльністьuk_UA
dc.subjectдиверсіяuk_UA
dc.subjectпублічні закликиuk_UA
dc.subjectвиправдовування збройної агресіїuk_UA
dc.subjectКримінальний кодекс Україниuk_UA
dc.subjectcriminal responsibilityen
dc.subjectcrimes against the basis of national security of Ukraineen
dc.subjectstate securityen
dc.subjectcollaborative activityen
dc.subjectsabotageen
dc.subjectpublic callsen
dc.subjectjustification of armed aggressionen
dc.subjectCriminal Code of Ukraineen
dc.titleКримінальні правопорушення проти державної безпеки в проєкті нового кримінального кодексу Україниuk_UA
dc.typeBook chapteren
Appears in Collections:Наукові статті кафедри кримінального права № 1

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Rubaschenko_328–341.pdf325.24 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.