Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.nlu.edu.ua//jspui/handle/123456789/18324
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorМошинська, О.Ю.-
dc.date.accessioned2020-12-15T17:55:26Z-
dc.date.available2020-12-15T17:55:26Z-
dc.date.issued2020-
dc.identifier.citationМошинська О. Ю. Інноваціїність філософії педагогіки Пауло Фрейре / О. Ю. Мошинська // Österreichisches Multiscience Journal. – 2020. – № 32. – С. 56–60.ru_RU
dc.identifier.urihttps://dspace.nlu.edu.ua/handle/123456789/18324-
dc.descriptionIn the work of P. Freire, the recognized Brazilian thinker of the XX century, a philosopher of pedagogy, education appears in ontoanthropological, historical, social and political implications. The philosophy of pedagogy in this context is not an absolutization of knowledge as a monoparadigm, but a polyparadigmatic complex phenomenon. The questions posed in Freire's work concern the directions and projects of development of pedagogy of education as pedagogy of self-development of mankind. The critical analysis of the pedagogy of "banking education" as authoritarian is presented. It is proved that overcoming such a model is possible only under the conditions of liberation pedagogy, based on the unity of duality of subjects of educational reality: teacher-student and student-teacher, where there is a dialogue of partnership, not confrontation and paternalism.ru_RU
dc.description.abstractВ роботі П. Фрейре, визнаного бразильського мислителя XX століття, філософа та педагога, освіта постає в онтоантропологічних, історичних, соціальних та політичних імплікаціях. Філософія педагогіки в такому контексті є не абсолютизацією знання як монопарадигми, а поліпарадигмальним складним феноменом. Питання, поставлені в роботі Фрейре, стосуються напрямків і проектів розвитку педагогіки освіти як педагогіки саморозвитку людства. Подано критичний аналіз педагогіки «банківського навчання», як авторитарної. Доведено, що подолання такої моделі можливо лише за умов здійсненням визвольної педагогіки, що базується на єдності двоїстості суб'єктів освітньої реальності: вчитель-учень і учень-вчитель, де існує діалог партнерства, а не протистояння і патерналізму.ru_RU
dc.language.isootherru_RU
dc.subjectфілософія педагогікиru_RU
dc.subjectП. Фрейреru_RU
dc.subjectполіпарадигмальністьru_RU
dc.subjectінноваціяru_RU
dc.subjectреальністьru_RU
dc.subjectсуспільствоru_RU
dc.subjectполітикаru_RU
dc.subjectphilosophy of pedagogyru_RU
dc.subjectP. Freireru_RU
dc.subjectpolyparadigmru_RU
dc.subjectinnovationru_RU
dc.subjectrealityru_RU
dc.subjectsocietyru_RU
dc.subjectpoliticsru_RU
dc.titleІнноваціїність філософії педагогіки Пауло Фрейреru_RU
dc.typeArticleru_RU
Appears in Collections:Наукові статті кафедри іноземних мов № 1

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Moshinska_56-60.pdf713.07 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.