Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.nlu.edu.ua//jspui/handle/123456789/14375
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorChastnyk, O.S.-
dc.date.accessioned2018-04-27T17:54:42Z-
dc.date.available2018-04-27T17:54:42Z-
dc.date.issued2017-
dc.identifier.citationChastnyk O. S. “Irish Pubs” in Ukraine: commercialization of a cultural stereotype / O. S. Chastnyk // Культура України. Серія: Культурология. – Харків, 2017. – Вип. 55. – С. 163–170.ru
dc.identifier.urihttp://nbuv.gov.ua/UJRN/Kukl_2017_55_19-
dc.identifier.urihttps://dspace.nlu.edu.ua/handle/123456789/14375-
dc.descriptionThe paper addresses the problem of interdependence between stereotyped notions about a cultural product and its commercialization. The case of «Irish pubs» created in Ukraine as a commercial enterprise is taken as an example. In the fake version of the Irish pub, the original meaning-form relationship of the pub concept is distorted. The transformation of «authentic pub» concept as a result of export is described as a case of global brand appropriation: in a new cultural and social context the original cultural meaning is devaluated, reduced to an exotic commodity or completely lost.ru
dc.description.abstractДосліджено взаємозалежність між стереотипними уявленнями про культурний продукт та його комерціалізацією. Проблему розглянуто на прикладі «ірландських пабів», що виникли в Україні як комерційні підприємства. У «фейковій» версії ірландського пабу початкове співвідношення форми й змісту виявляється перекрученим. Трансформацію концепції «автентичного пабу» внаслідок експорту представлено як випадок апропріації глобального бренду: в новому соціокультурному контексті вихідний культурний зміст знецінюється, зводиться до характеристик екзотичного товару або цілковито втрачається.ru
dc.description.abstractИсследуется взаимозависимость между стереотипными представлениями о культурном продукте и его коммерциализацией. Проблема рассматривается на примере «ирландских пабов», возникших в Украине как коммерческие предприятия. В «эрзац-версии» ирландского паба первоначальное соотношение формы и содержания оказывается искаженным. Трансформация концепции «аутентичного паба» в результате экспорта представлена как случай апроприации глобального бренда: в новом социокультурном контексте исходное культурное содержание обесценивается, сводится к характеристикам экзотического товара или полностью утрачивается.-
dc.language.isootherru
dc.publisherХарків : ХДАКru
dc.subjectкультурний стереотипru
dc.subjectкультурні цінностіru
dc.subjectкомерціалізаціяru
dc.subjectглобалізаціяru
dc.subjectірландський пабru
dc.subjectекспорт культуриru
dc.subjectапропріація брендуru
dc.subjectкультурный стереотипru
dc.subjectкультурные ценностиru
dc.subjectкоммерциализацияru
dc.subjectглобализацияru
dc.subjectирландский пабru
dc.subjectэкспорт культурыru
dc.subjectапроприация брендаru
dc.subjectcultural stereotyperu
dc.subjectcultural valuesru
dc.subjectcommercializationru
dc.subjectglobalizationru
dc.subjectIrish pubru
dc.subjectcultural exportru
dc.subjectbrand appropriationru
dc.title“Irish Pubs” in Ukraine: commercialization of a cultural stereotyperu
dc.title.alternative«Ірландські паби» в Україні: комерціалізація одного культурного стереотипуru
dc.title.alternative«Ирландские пабы» в Украине: коммерциализация одного культурного стереотипаru
dc.typeArticleru
Appears in Collections:Наукові статті кафедри іноземних мов № 1

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Chastnyk_163-170.pdf128.03 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.