Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://dspace.nlu.edu.ua//jspui/handle/123456789/12236
Назва: Влияние теоретической подготовки и дистанционного обучения на повышение качества учебно-тренировочного процесса
Інші назви: The theoretical training and distance learning influence to increase efficiency of training process
Автори: Мунтян, В.С.
Попрошаев, А.В.
Ключові слова: теоретична підготовка
студент
спортсмен
дистанційне навчання
електронний навчально-методичний комплекс
theoretical training
student
sportsman
distance learning
e-teaching and methodical complex
Дата публікації: 2016
Бібліографічний опис: Мунтян В. С. Влияние теоретической подготовки и дистанционного обучения на повышение качества учебно-тренировочного процесса / В. С. Мунтян, О. В. Попрошаєв // Вісник Чернігівського національного педагогічного університету ім. Т. Г. Шевченка. Серія : Педагогічні науки. Фізичне виховання та спорт. – Вип. 139, Т.1. – 2016. – С. 345–348.
Короткий огляд (реферат): Розглянуто питання впливу теоретичної підготовки та дистанційного навчання на підвищення ефективності навчально-тренувального процесу студентів вищих навчальних закладів. Підкреслено, що теоретична підготовка з обраного виду спорту для студентів-спортсменів непрофільних (неспортивних) навчальних закладів практично не представляється можливим без впровадження і реалізації дистанційного навчання, яке має ряд переваг по оволодінню інформацією в будь-який час і в будь-якому місці, отримання нових знань, організації самостійних занять з пропонованих курсів і програм.
Опис: The theoretical training and distance learning influence to increase efficiency of training process of students in higher educational institutions. It was emphasized that theoretical training in chosen sport for sportsmen-students of non-core (not sports) education is almost impossible without the introduction and implementation of distance learning, which has a number of advantages acquire information anytime and anywhere, new knowledge, acquiring new knowledge, the organization of independent classes of the offered courses and programs. Questions of optimization of students’ physical training process in higher educational institutions are considered. The fact that distance learning is characterized by its flexibility and accessibility for students and teachers and is aimed to improve the quality of teaching and learning is noted in the article. Distance learning has many advantages and can greatly expand the range of potential students on the proposed variety of courses and programs, allows acquiring the information (knowledge). World experience of distance learning confirms its effectiveness in improve of a quality of education on a par with other forms. It was emphasized the problems and key features of the increase of physical education effectiveness of students from educational institutions unsportsmanlike profile is highlighted. It is emphasized that distance learning is characterized by openness, mass, efficiency, availability, and considered to be as the most effective way to ensure the continuity and variability of education. The implementation of electronic teaching materials and tutorials allows students, faculties and staff of the institution as well as potential applicants and other users to acquaint themselves with the content, acquire new knowledge and practice independently on offered courses.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://nbuv.gov.ua/UJRN/VchdpuPN_2016_139(1)__77
https://dspace.nlu.edu.ua/handle/123456789/12236
Розташовується у зібраннях:Наукові статті кафедри фізичного виховання № 1

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Poproshaev_Muntian_345-348.pdf494.11 kBAdobe PDFЕскіз
Переглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.