Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.nlu.edu.ua//jspui/handle/123456789/8552
Title: Суспільна репутація університету: фактор довіри в освітній сфері
Other Titles: Общественная репутация университета: фактор доверия в образовательной сфере
The public reputation of the university: the factor of the trust in the educational sphere
Authors: Шевченко, Л.С.
Keywords: університет
суспільна репутація
довіра
репутаційний менеджмент
университет
общественная репутация
доверие
репутационный менеджмент
university
social reputation
trust
reputational management
Issue Date: 2013
Citation: Шевченко Л. С. Суспільна репутація університету: фактор довіри в освітній сфері / Л. С. Шевченко // Вісник Національного університету «Юридична академія України імені Ярослава Мудрого». Серія: Економічна теорія та право. – Харків, 2013. – № 2. – С. 9–22.
Abstract: Розкрито зміст та шляхи формування суспільної репутації та довіри до університету. Виявлено вплив на репутацію університету таких факторів, як: репутація освітньої послуги, репутація викладачів ВНЗ, репутація споживачів та замовників освітніх послуг. Сформульовано висновок про необхідність репутаційного менеджменту в університеті.
Description: The content and ways of the forming of the social reputation and the trust in the university are investigated. The influence on the university reputation such factors, as reputation of the educational service, the university teacher’s reputation, the reputation of the consumers and customers of the educational services, are exposed. The conclusion about necessity of the reputational management is drawn.
URI: https://dspace.nlu.edu.ua/handle/123456789/8552
Appears in Collections:Наукові статті кафедри економічної теорії

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Shevchenko.pdf376.04 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.