Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.nlu.edu.ua//jspui/handle/123456789/6645
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorЮркевич, О.М.-
dc.date.accessioned2014-11-08T19:07:37Z-
dc.date.available2014-11-08T19:07:37Z-
dc.date.issued2002-
dc.identifier.citationЮркевич О. М. Освіта та культура розуміння / Юркевич О. М. // Науковий вісник. Серія: Філософія / Харк. держ. пед. ун-т ім. Г. С. Сковороди. – Харків, 2002. – Вип. 12. – С. 68–72.en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.nlu.edu.ua/handle/123456789/6645-
dc.descriptionThe value of understanding and interpretation is probed in educational activity, ethnic differences of cultures of understanding, their influence on the different systems of education. The value of philosophical education is set for philosophy of education, and also value of the dialogic departmental teaching for forming of understanding.en_US
dc.description.abstractДосліджується значення розуміння та інтерпретації в освітній діяльності, етнічні відмінності культур розуміння, їх вплив на різні системи освіти. Встановлюється значення філософської освіти для філософії освіти, а також значення діалогічної системи викладання для формування розуміння.en_US
dc.description.abstractИсследуется значение понимания и интерпретации в образовательной деятельности, этнические отличия культур понимания, их влияние на разные системы образования. Устанавливается значение философского образования для философии образования, а также значение диалогической системы обучения для формирования понимания.-
dc.language.isootheren_US
dc.subjectкультура розумінняen_US
dc.subjectфілософська герменевтикаen_US
dc.subjectрозуміюче існуванняen_US
dc.subjectгерменевтика фактичностіen_US
dc.subjectфілософія освітиen_US
dc.subjectосвітницько-герменевтична практикаen_US
dc.subjectдіалогова форма навчанняen_US
dc.subjectгерменевтика освітиen_US
dc.subjectкультура пониманияen_US
dc.subjectфилософская герменевтикаen_US
dc.subjectпонимающее существованиеen_US
dc.subjectгерменевтика фактичностиen_US
dc.subjectфилософия образованияen_US
dc.subjectобразовательно-герменевтическая практикаen_US
dc.subjectдиалоговая форма обученияen_US
dc.subjectгерменевтика образованияen_US
dc.subjectculture of understandingen_US
dc.subjectphilosophical hermeneuticen_US
dc.subjectunderstanding existenceen_US
dc.subjecthermeneutic of factualnessen_US
dc.subjectphilosophy of educationen_US
dc.subjecteducation-hermeneutical practiceen_US
dc.subjectdialog form of teachingen_US
dc.subjecthermeneutic of educationen_US
dc.titleОсвіта та культура розумінняen_US
dc.typeArticleen_US
Appears in Collections:Наукові статті кафедри логіки

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Yurkevych_68-72.pdf171.22 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.