Please use this identifier to cite or link to this item:
https://dspace.nlu.edu.ua//jspui/handle/123456789/20294
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Пасмор, Ю. | uk_UA |
dc.date.accessioned | 2024-11-28T08:12:57Z | - |
dc.date.available | 2024-11-28T08:12:57Z | - |
dc.date.issued | 2024 | - |
dc.identifier.citation | Пасмор Ю. Університети на шляху до впровадження відкритої науки: теоретико-практичний контекст/ Ю. Пасмор // Право та інновації. – 2024. - N 3 (47). - С. 123–129. - DOI: https://doi.org/10.37772/2518-1718-2024-3(47)-18. | uk_UA |
dc.identifier.uri | https://doi.org/10.37772/2518-1718-2024-3(47)-18 | - |
dc.identifier.uri | https://dspace.nlu.edu.ua//jspui/handle/123456789/20294 | - |
dc.description.abstract | У статті розглянуто нові ролі і впливи відкритої науки (open science), відкритих даних (open data), відкритого доступу (open access) на модернізацію сфери науково-дослідної діяльності в умовах глобальних викликів та циф-рової трансформації університетів. Доведено, що визначальною ознакою змін, які відбуваються під впливом модифікації засобів і систем впровадження принципів відкритої науки, є обов’язкове онлайн-представлення отриманих пошуковцями даних, фактів зафіксованих у їх матеріалах досліджень, оскільки це допомагає не тіль-ки набути, а й ліквідувати існуючий у знаннях зацікавлених осіб розрив, забезпечує прозорість наукових напрацювань. Досвід і новації університетів мають стати ілюстрацією того, як відкрита наука заохочує вчених документувати та публікувати свої здобутки у відкритому доступі для підвищення ефективності дослідницького процесу й дієвості співпраці, що зайвий раз підтвердить суттєвий соціальний вплив практики відкритої науки. У наукових колах ведеться дискусія про те, що у складних умовах воєнного стану, дистанційної роботи посилю-ється значення впровадження системного підходу при обчисленні основних показників наукової та науково-технічної діяльності в університетах, наголошується на необхідності оновлення Нормативної рамки відкритої науки та метрик оцінювання наукових досліджень з урахуванням принципів відкритої науки. Доведена необхідність стратегії, як для осучаснення системи пріоритетних напрямів у сферах наукової, інноваційної діяльності, управління дослідницькими даними, так і для запровадження певних видозмін процесів розробки й використання ресурсів, програмних інструментів, застосування сервісних заходів, нових механізмів і е-архівів зі збереження і обміну матеріалами фундаментальних наукових досліджень, забезпечення їх доступності для повторного використання на благо суспільного прогресу. Аргументовано, що дослідницька новизна, винаходи,новації і ноу-хау відчутно впливають на розвиток світової науки, освіти, економіки, обороноздатності й суспільства в цілому. Провідна роль і місце університетів полягає в імплементації принципів, кращих практик відкритої науки на основі результатів прогнозно-аналітичних (форсайтних) досліджень, що мають цінність для професійної спільноти та широкого загалу. Успішна реалізація практик і принципів відкритої науки, управління дослідницькими даними в університетах потребує: а) прийняття стратегічних планів, як своєрідної Agenda покрокових дій; б) обов’язкового формування і використання усього комплексу мережних ресурсів і платформ, бібліометричних сервісів, міжнародних і національних напрацювань; в) побудови сучасної екосистеми науково-дослідної діяльності; д) підтримки національної наукової інфраструктури; е) забезпечення доступності українських досліджень з їх подальшою інтеграцією до світової науки. | uk_UA |
dc.language.iso | uk | en |
dc.publisher | НЮУ ім. Ярослава Мудрого | uk_UA |
dc.title | Університети на шляху до впровадження відкритої науки: теоретико-практичний контекст | uk_UA |
dc.type | Article | en |
Appears in Collections: | Наукові статті НДІ ПЗІР |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Pasmor_anotac.pdf | 187.9 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.