Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.nlu.edu.ua//jspui/handle/123456789/20031
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorЗайцев, О.В.uk_UA
dc.date.accessioned2024-04-11T13:34:02Z-
dc.date.available2024-04-11T13:34:02Z-
dc.date.issued2024-
dc.identifier.citationЗайцев О. В. Особливості кримінально-правової кваліфікації колабораційної діяльності в освітній сфері / О. В. Зайцев // Вісник Луганського державного університету внутрішніх справ імені Е.О. Дідоренка. - 2024. - Вип. 1 (105). - С. 88-101. - DOI: 10.33766/2786-9156.105.88-101.uk_UA
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.33766/2786-9156.105.88-101-
dc.identifier.urihttps://dspace.nlu.edu.ua//jspui/handle/123456789/20031-
dc.description.abstractУ статті здійснено системний аналіз законодавчих приписів щодо колабораційної діяльності в освітній сфері та її кримінально-правової кваліфікації. Звернено увагу, що колабораціонізм криміналізований тільки в березні 2022 року, але його прояви слід вивчати з моменту окупації окремих територій України ще в лютому 2014 р. Актуальність проблеми аргументується ще й тим, що це одне із найбільш поширених кримінальних правопорушень у державі, а його частка серед злочинів проти основ національної безпеки України перевищує п’ятдесят відсотків. Наголошено, що криміналізація конкретних форм колабораціонізму в освітній сфері викликала серед науковців критику і побоювання «вибіркового» правосуддя; пропонувалось їх виключення, також наводилися неоднозначні тлумачення закону, що містили суттєві протиріччя. У статті піддано критичному аналізу доктрину кримінального права з приводу кваліфікації колабораційної діяльності в освітній сфері. Узагальнено судову практику застосування ч. 3 ст. 111-1 КК (станом на 01.02.2024 р.), вивчено конкретні форми вчинення цього злочину. Наведено авторське бачення сутності об’єктивних та суб’єктивних ознак діяння. Підтримано доцільність позиції визнання суб’єктом злочину у разі вчинення дій, спрямованих на впровадження стандартів освіти держави-агресора в закладах освіти, тільки службових осіб у галузі освіти. Показано проблемність кримінально-правової оцінки випадків, коли впровадження освітніх стандартів уже відбулось, але навчальний процес не розпочинався через деокупацію або окупаційна влада не надала дозволу на здійснення освітнього процесу в закладі освіти. Аргументовано наявність у цьому випадку підстав для притягнення осіб до відповідальності. Піддано аналізу проблему кваліфікації вчинення пропаганди в закладах освіти з метою сприяння здійсненню збройної агресії проти України, встановленню та утвердженню тимчасової окупації частини території України, уникненню відповідальності за здійснення державою-агресором збройної агресії проти України. Звернено увагу на обґрунтованості притягнення, зокрема, працівників освіти, які не є службовими, за вчинення цього виду колабораційної діяльності. За результатами дослідження зроблено висновки та наведено пропозиції щодо вдосконалення правозастосовної діяльності.uk_UA
dc.language.isouken
dc.publisherНЮУ ім. Ярослава Мудрогоuk_UA
dc.subjectкримінальне правоuk_UA
dc.subjectкримінальна відповідальністьuk_UA
dc.subjectкваліфікаціяuk_UA
dc.subjectзлочини проти основ національної безпеки Україниuk_UA
dc.subjectколабораційна діяльністьuk_UA
dc.subjectcriminal lawen
dc.subjectcriminal responsibilityen
dc.subjectqualificationen
dc.subjectcrimes against the foundations of national security of Ukraineen
dc.subjectcollaborative activityen
dc.titleОсобливості кримінально-правової кваліфікації колабораційної діяльності в освітній сферіuk_UA
dc.typeBook chapteren
Appears in Collections:Наукові статті кафедри кримінального права № 1

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Zaytsev_88-101.pdf470.99 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.