Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.nlu.edu.ua//jspui/handle/123456789/19893
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorЗаїка, Д. І.uk_UA
dc.date.accessioned2023-12-01T11:39:38Z-
dc.date.available2023-12-01T11:39:38Z-
dc.date.issued2023-
dc.identifier.citationЗаїка Д. І. Працівник ІТ-сфери як суб’єкт трудового права : дис. … д-ра філософії : 081 / Д. І. Заїка ; Нац. юрид. ун-т ім. Ярослава Мудрого, М-во освіти і науки України ; наук. кер. О. Г. Середа. – Харків, 2023. – 223 с.uk_UA
dc.identifier.urihttps://dspace.nlu.edu.ua//jspui/handle/123456789/19893-
dc.description.abstractУ дисертації за результатами дослідження категорій «цифрова економіка», «платформна зайнятість», «шерингова економіка» аргументовано, що в цифрову еру основою предмета сучасних суспільних відносин в IT-сфері є суспільні відносини в цифровому середовищі. Суспільні відносини в ІТ-сфері охоплюють збирання, оброблення й передання даних на базі обчислювальної та інформаційної техніки, щоб отримати інформацію нової якості та використовувати її. Суспільні відносини в ІТ-сфері багатогранні й містять публічноправовий і приватноправовий аспекти. Авторка виділила такі етапи виникнення (становлення) суспільних відносин української ІТ-сфери: перший етап (3000 р. до н. е. – кінець ХV ст.) – формування передумов виникнення суспільних відносин в ІТ-сфері, домінування ручних інформаційних технологій; другий етап (кінець ХV ст. – початок ХХ ст.) – домінування механічних інформаційних технологій; третій етап (середина ХХ ст. – 60-ті рр. ХХ ст.) – виникнення електричної технології, поява перших комп’ютерів; створення окремої галузі ІТ; четвертий етап (1970–1990 рр.) – розширення суспільних відносин в ІТ-сфері завдяки виникненню електронної технології та мережі «Інтернет»; п’ятий етап (1991 р. – початок ХХІ ст.) – становлення української академічної науки ІТ-сфери; шостий етап (2010–2022 рр.) – розквіт української ІТ-сфери; сьомий етап (лютий 2022 р. – дотепер) – суспільні відносини в ІТ-сфері у воєнний період. У дисертації запропоновано поняття «ІТ-аутсорсинг» як відносини між замовником та аутсорсером-роботодавцем, за яких замовник передає частину своїх функцій аутсорсеру-роботодавцю на виконання його працівниками ІТ-сфери за вказівками й під контролем аутсорсера-роботодавця. Розмежовано фриланс і роботу за викликом. Авторка виявила об’єктивну необхідність диференціювати правове регулювання праці, що зумовлено зміною умов праці у зв’язку із цифровізацією виробництва й виникненням великої кількості нетипових форм зайнятості. Щоб знизити рівень «тіньової» зайнятості й зменшити бюрократичне навантаження на роботодавців, пропонується запровадити спрощений режим регулювання для підприємств, які переповнені нетиповою зайнятістю. Розмежовано поняття «спеціальне регулювання» та «спрощений режим». Спрощений режим завжди дерегулює суспільні відносини, тоді як «спеціальне регулювання» може бути як спрощеним (дерегульованим, «послабленим» для суб’єкта), так і зарегульованим (мати більше вимог / правил для суб’єкта). Спеціальне регулювання ширше за спрощений режим і повністю охоплює друге.uk_UA
dc.language.isouken
dc.publisherНЮУ ім. Ярослава Мудрогоuk_UA
dc.subjectІТ-працівникuk_UA
dc.subjectцифровізаціяuk_UA
dc.subjectумови праціuk_UA
dc.subjectтрудові відносиниuk_UA
dc.subjectрежим роботиuk_UA
dc.subjectгіг-контрактиuk_UA
dc.subjectнестандартна зайнятістьuk_UA
dc.subjectдоговір про неконкуренціюuk_UA
dc.subjectцифрові платформиuk_UA
dc.subjectнестандартні форми зайнятостіuk_UA
dc.titleПрацівник ІТ-сфери як суб’єкт трудового праваuk_UA
dc.typeBooken
Appears in Collections:12.00.05. – Трудове право; право соціального забезпечення

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Zaika_dis.pdf1.63 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open
Zaika_rishennia.pdf120.47 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.