Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.nlu.edu.ua//jspui/handle/123456789/19858
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorТретьяк, А.В.uk_UA
dc.date.accessioned2023-11-03T08:25:49Z-
dc.date.available2023-11-03T08:25:49Z-
dc.date.issued2023-
dc.identifier.citationТретьяк А. В. Правова охорона довкілля в умовах децентралізації : дис. ... докт. філософії в галузі знань 08 "Право" : спец.: 081 - Право / А. В. Третьяк ; наук. керівник А. П. Гетьман ; Нац. юрид. ун-т ім. Ярослава Мудрого, М-во освіти і науки України. - Харків, 2023. - 234 с.uk_UA
dc.identifier.urihttps://dspace.nlu.edu.ua//jspui/handle/123456789/19858-
dc.description.abstractДисертація присвячена комплексному дослідженню теоретико-правових засад охорони довкілля в децентралізаційних умовах. У роботі розкривається зміст концепцій місцевого самоврядування з точки зору їх екологічної прийнятності, визначається можливість застосування концепцій в сучасних умовах. Аналізуються напрями і результати реформи децентралізації 2014 року в Україні з точки зору її реального та потенційного впливу на екологічні правовідносини, які стосуються сфери поводження з побутовими відходами, охорони рідкісних об’єктів тваринного, рослинного світу та регіональної охорони природно-заповідного фонду України. Встановлюється взаємозв’язок між концепцією сталого розвитку суспільних відносин і децентралізаційними тенденціями в прийнятті екологічних рішень. Розглядається передовий екологічний досвід країн Європейського Союзу, історія яких зазнала реформування системи органів місцевого самоврядування за принципом децентралізації владних повноважень, та можливе застосування цього досвіду у вітчизняних реаліях. У результаті здійсненого дослідження вироблено низку висновків і рекомендацій, що характеризуються науковою новизною. Зокрема, у дисертації вперше було розглянуто відомі концепції місцевого самоврядування з точки зору їх потенційного впливу на реалізацію екологічної політики в Україні. Відповідно до цього констатовано, що: теорія вільної громади розглядається як неприйнятна в контексті реалізації екологічних рішень через те, що штучні, а отже всі об’єднані територіальні громади (штучного походження), створені паралельно з новим адміністративно-територіальним устроєм, не зможуть наділятися правами щодо вирішення питань місцевого значення. Так само, неприйнятною через розгляд інституту місцевого самоврядування як різновиду державної влади, особливо в питаннях охорони навколишнього природного середовища, є і державницька концепція. Екологічні проблеми, в переважній більшості, виникають локально і оптимальним рівнем вирішення цих проблем є місцевий. Тож, для їх ефективного врегулювання органи місцевої влади повинні бути наділені певною автономією повноважень, чого не передбачає вищезазначена концепція. Концепція муніципального дуалізму виключно на теоретичному рівні може слугувати надійним підґрунтям проведення виваженої екологічної політики, бо передбачає переміщення на локальний рівень державних повноважень і наближує державну владу до інтересів громадян. У цьому випадку екологічні рішення зможуть продукуватись як на місцевому рівні, так і на центральному, що цілком задовольняє екологічні потреби. Та незважаючи на це, концепція муніципального дуалізму характеризується високим рівнем амбівалентності, існують ризики, що в майбутньому вона може перетворитись, фактично, у державницьку. Децентралізаційна реформа 2014 року в Україні закладає в основу громадівську концепцію місцевого самоврядування. Створення об’єднаних територіальних громад, впровадження фінансової децентралізації, запровадження механізму громадського бюджету (бюджету участі) повністю відповідають громадівській концепції місцевого самоврядування. Зокрема, встановлено, що дана концепція може мати значний позитивний ефект у питаннях реалізації екологічної політики. Теорія соціального обслуговування або належного врядування також містить вагомий потенціал для сфери довкілля, бо вбачає відносини між державою та громадянами як партнерські, де завдання держави визначаються в процесі дискусії, а відповідальність розподіляється між суспільством і державою. Деякі аспекти впровадження цієї теорії вже задекларовані Дорожньою картою щодо впровадження Люксембурзької декларації та середньостроковим планом пріоритетних дій уряду до 2020 року. З’ясовано, що дана теорія може застосовуватись паралельно з громадівською.uk_UA
dc.language.isoukuk_UA
dc.publisherНЮУ ім. Ярослава Мудрогоuk_UA
dc.subjectмісцеве самоврядуванняuk_UA
dc.subjectдецентралізаціяuk_UA
dc.subjectтериторіальні громадиuk_UA
dc.subjectсталий розвитокuk_UA
dc.subjectекологічне управлінняuk_UA
dc.subjectпобутові відходиuk_UA
dc.subjectрідкісні та такі, що перебувають під загрозою зникнення, об’єкти тваринного та рослинного світуuk_UA
dc.subjectприродно-заповідний фонд Україниuk_UA
dc.subjectlocal self-governmenten
dc.subjectdecentralizationen
dc.subjectterritorial communitiesen
dc.subjectsustainable developmenten
dc.subjectenvironmental managementen
dc.subjecthousehold wasteen
dc.subjectrare and endangered animals and plantsen
dc.subjectnature reserve fund of Ukraineen
dc.titleПравова охорона довкілля в умовах децентралізаціїuk_UA
dc.title.alternativeLegal protection of the environment in the conditions of decentralizationen
dc.typeBooken
Appears in Collections:12.00.06. – Земельне право; аграрне право; екологічне право; природоресурсне право

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Tretiak_dis.pdf1.78 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open
Tretiak_rishennia.pdf115.9 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.