Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.nlu.edu.ua//jspui/handle/123456789/19256
Title: Правові аспекти розвитку органічного сільського господарства: світові тенденції, проблеми і перспективи
Authors: Ігнатенко, І.В.
Keywords: органічне землеробство
органічне виробництво
сільське господарство
агробізнес
екологічно чиста продукція
ринок органічної продукції
органическое земледелие
органическое производство
сельское хозяйство
агробизнес
экологически чистая продукция
рынок органической продукции
organic farming
organic production
agriculture
agribusiness
ecologically clean products
organic products market
Issue Date: 2021
Publisher: Національний юридичний університет імені Ярослава Мудрого
Citation: Ігнатенко І. В. Правові аспекти розвитку органічного сільського господарства: світові тенденції, проблеми і перспективи / І. В. Ігнатенко. – Приватне та публічне право. – 2021. – № 3. – С. 38–43. DOI: https://doi.org/10.32845/2663-5666.2021.3.6
Abstract: Ринок органічної продукції та попит на якісні продукти у світі стрімко зростає. В Україні ринок органічних продуктів перебуває в стадії формування, але має тенденції до суттєвого розвитку. Досліджуваний ринок привабливий для українських фермерів, так як він може забезпечити доступ до прибуткових і стабільних ринків Європи, Азії та США. Але для виходу на них необхідно пройти міжнародно визнану сертифікацію. Нормативна і законодавча база виробництва органічної продукції, розроблена в США, деяких країнах Європи більше 30 років тому, дозволила створити сучасний світовий ринок органічної продукції. Мета дослідження полягає в порівнянні чинного міжнародного і вітчизняного законодавства в галузі органічного сільського господарства для вироблення пропозицій щодо подальшого вдосконалення українського законодавства, що сприятиме розвитку ринку органічних продуктів. У статті проаналізовано позитивні наслідків розвитку альтернативного сільського господарства у вигляді економічних, соціальних, екологічних переваг. Розглядається сучасний стан світового ринку органічної продукції. Проводиться аналіз основних показників країн-лідерів з виробництва та реалізації органічної продукції. Розглянуто різні моделі ринку органічної продукції на прикладі США, Японії, Китаю, Австралії, Індії, Аргентини, Бразилії, ряду країн ЄС. В результаті дослідження зроблено висновок, що для того, щоб український ринок органічної продукції не загинув, ледь почавши функціонувати, він потребує формування і реалізації національної моделі управління, яка буде враховувати як інтереси розвитку внутрішнього ринку, так і інтереси експорту органічної продукції. Удосконалення законодавства і структури сертифікуючих організацій, складання програми фінансової, інформаційної та маркетингової підтримки вітчизняних виробників органічної продукції − це ті заходи, без яких розвиток вітчизняного ринку органічної продукції в умовах жорсткої міжнародної конкуренції практично неможливий.
Рынок органической продукции и спрос на качественные продукты в мире растет стремительно. В Украине рынок органических продуктов находится в стадии формирования, но имеет тенденции к существенному развитию. Исследуемый рынок привлекателен для украинских фермеров, так как он может обеспечить доступ к прибыльным и стабильно развивающимся рынкам Европы, Азии и США. Но для выхода на него необходимо пройти международно признанную сертификацию. Нормативная и законодательная база производства органической продукции, разработанная в США, Канаде, ряде стран Европы более 30 лет назад, позволила создать современный мировой рынок органической продукции. Цель исследования заключалась в сравнении действующего международного и отечественного законодательства в области органического сельского хозяйства для выработки предложений по дальнейшему совершенствованию украинского законодательства, что будет способствовать развитию рынка органических продуктов. В статье проанализированы положительные последствий развития альтернативного сельского хозяйства в виде экономических, социальных, экологических преимуществ. Рассматривается современное состояние мирового рынка органической продукции. Проводится анализ основных показателей стран-лидеров по производству и реализации органической продукции. Рассмотрены разные модели рынка органической продукции на примере США, Японии, Китая, Австралии, Индии, Аргентины, Бразилии, ряда стран ЕС. В результате исследования сделан вывод, что для того, чтобы украинский рынок органической продукции не погиб, едва начав функционировать, он нуждается в формировании и реализации национальной модели управления, которая будет учитывать как интересы развития внутреннего рынка, так и интересы экспорта органической продукции. Совершенствование законодательства и структуры сертифицирующих организаций, составление программы финансовой, информационной и маркетинговой поддержки отечественных производителей органической продукции — это те меры, без которых развитие отечественного рынка органической продукции в условиях жесткой международной конкуренции практически невозможно.
Description: The market for organic products and the demand for quality products in the world is growing rapidly. In Ukraine, the market for organic products is in the process of formation, but has a tendency to develop significantly. The market under study is attractive to Ukrainian farmers, as it can provide access to profitable and stable markets in Europe, Asia and the United States. But to access them you need to pass an internationally recognized certification. The regulatory and legal framework for the production of organic products, developed in the United States, some European countries more than 30 years ago, has created a modern global market for organic products. The purpose of the study is to compare the current international and domestic legislation in the field of organic agriculture to develop proposals for further improvement of Ukrainian legislation that will contribute to the development of the market of organic products. The article analyzes the positive consequences of the development of alternative agriculture in the form of economic, social and environmental benefits. The current state of the world market of organic products is considered. The analysis of the main indicators of the leading countries in the production and sale of organic products is carried out. Various models of the market of organic products on the example of the USA, Japan, China, Australia, India, Argentina, Brazil, a number of EU countries are considered. As a result of the study, it was concluded that in order for the Ukrainian market of organic products not to perish as soon as it starts functioning, it needs to form and implement a national management model that will take into account both domestic market development interests and organic exports. Improving the legislation and structure of certifying organizations, drawing up a program of financial, informational and marketing support for domestic producers of organic products - these are the measures without which the development of the domestic market of organic products in the face of fierce international competition is almost impossible.
URI: https://dspace.nlu.edu.ua/handle/123456789/19256
https://doi.org/10.32845/2663-5666.2021.3.6
ISSN: 2311-9012
Appears in Collections:Наукові статті кафедри земельного та аграрного права

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
38-43.pdf277.32 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.