Please use this identifier to cite or link to this item:
https://dspace.nlu.edu.ua//jspui/handle/123456789/19212
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Oleinykov, S. | en |
dc.date.accessioned | 2022-01-16T15:17:47Z | - |
dc.date.available | 2022-01-16T15:17:47Z | - |
dc.date.issued | 2021 | - |
dc.identifier.citation | Oleinykov S. Theoretical definiteness of the concept of state legal coercion / S. Oleinykov // Державне будівництво та місцеве самоврядування : зб. наук. пр. – Харків, 2021. – Вип. 42. – С. 38–51. DOI: https://doi.org/10.31359/1993-0941-2021-42-38 | en |
dc.identifier.issn | 2311-9012 | - |
dc.identifier.uri | https://dspace.nlu.edu.ua/handle/123456789/19212 | - |
dc.identifier.uri | https://doi.org/10.31359/1993-0941-2021-42-38 | - |
dc.description | State-legal coercion studied as a legal category that expresses the conditionality of public-power activity by legal forms, principles and norms. The legal condition of state coercion defines its legality and recognition by the public as a necessary tool for the protection, implementation and restoration of violated rights and freedoms. The main features and properties of the coercive activity of the state are analyzed, its ethical imperatives are reasoned. | en_US |
dc.description.abstract | Державно-правовий примус досліджується як правова категорія, що виражає обумовленість публічно-владної діяльності правовими формами, принципами та нормами. Правова умова державного примусу визначає його законність і визнання громадськістю як необхідний інструмент захисту, реалізації та відновлення порушених прав і свобод. Проаналізовано основні ознаки та властивості примусової діяльності держави, аргументовано її етичні імперативи. | uk_UA |
dc.description.abstract | Государственно-правовое принуждение исследуется как правовая категория, выражающая обусловленность публично-властной деятельности правовыми формами, принципами и нормами. Правовое условие государственного принуждения определяет его законность и признание общественностью как необходимый инструмент защиты, реализации и восстановления нарушенных прав и свобод. Проанализированы основные признаки и свойства принудительной деятельности государства, аргументированы его этические императивы. | ru_RU |
dc.language.iso | en | en_US |
dc.publisher | Національний юридичний університет імені Ярослава Мудрого | uk_UA |
dc.subject | державний примус | ru_RU |
dc.subject | правові обмеження влади | ru_RU |
dc.subject | правові форми державного примусу | ru_RU |
dc.subject | функції держави | ru_RU |
dc.subject | примусові заходи | ru_RU |
dc.subject | політичний режим | ru_RU |
dc.subject | государственное принуждение | ru_RU |
dc.subject | правовые ограничения власти | ru_RU |
dc.subject | правовые формы государственного принуждения | ru_RU |
dc.subject | функции государства | ru_RU |
dc.subject | принудительные меры | ru_RU |
dc.subject | политический режим | ru_RU |
dc.subject | state coercion | ru_RU |
dc.subject | legal restrictions on power | ru_RU |
dc.subject | legal forms of state coercion | ru_RU |
dc.subject | functions of the state | ru_RU |
dc.subject | coercive measures | ru_RU |
dc.subject | political regime | ru_RU |
dc.title | Theoretical definiteness of the concept of state legal coercion | en_US |
dc.type | Article | - |
Appears in Collections: | Наукові статті кафедри теорії і філософії права |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.