Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.nlu.edu.ua//jspui/handle/123456789/19164
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorMisenyova, V.V.-
dc.date.accessioned2021-12-14T18:18:26Z-
dc.date.available2021-12-14T18:18:26Z-
dc.date.issued2021-
dc.identifier.citationMisenyova V. V. Ways of teaching lexical units to foreign students at Ukrainian language classes / V. Misenyova // Методологія та практика лінгвістичної підготовки іноземних студентів : Матеріали Всеукраїнської науково-практична конференції (14 квітня 2021). – Харків : ХНМУ, 2021. – С. 84-87.en_US
dc.identifier.issn2311-9012-
dc.identifier.urihttps://dspace.nlu.edu.ua/handle/123456789/19164-
dc.descriptionThe author points out that the mastered vocabulary requires, first, numerous repetitions, which is quite possible to organize in a language environment. Second, learners in a language environment explicate speech behavioral tactics that significantly affect the intensity of the process of learning lexical items. Third, the learning element of language spontaneously expands the thesaurus of learners. At the same time, this thesaurus can be significantly expanded by purposefully using methodological techniques. The main technique is considered to be a set of communicative lexical exercises focused on performance in the language environment.ru_RU
dc.description.abstractАвтор тез зазначає, що засвоєна лексика вимагає, по-перше, численних повторень, що цілком можливо організувати у мовному середовищі. По-друге, учні у мовному середовищі пояснюють мовні поведінкові тактики, які суттєво впливають на інтенсивність процесу вивчення лексичних елементів. По-третє, елемент вивчення мови спонтанно розширює тезаурус учнів. У той самий час цей тезаурус можна значно розширити за допомогою цілеспрямованого використання методичних прийомів. Основним таким прийомом вважається комплекс комунікативних лексичних вправ, орієнтованих на виконання у мовному середовищі.ru_RU
dc.description.abstractАвтор указывает на то, что усвоенная лексика требует, во-первых, многочисленных повторений, что вполне возможно организовать в языковой среде. Во-вторых, учащиеся в языковой среде объясняют речевые поведенческие тактики, которые существенно влияют на интенсивность процесса изучения лексических элементов. В-третьих, элемент изучения языка спонтанно расширяет тезаурус учащихся. В то же время этот тезаурус можно значительно расширить за счет целенаправленного использования методических приемов. Основным приемом считается комплекс коммуникативных лексических упражнений, ориентированных на их реализацию в языковой среде.-
dc.language.isoenen_US
dc.publisherХарків : ХНМУuk_UA
dc.subjectлексикаru_RU
dc.subjectмовне середовищеru_RU
dc.subjectпорівняльний аналізru_RU
dc.subjectлінгвокультурологіяru_RU
dc.subjectнаціонально-культурна специфікаru_RU
dc.subjectязыковая средаru_RU
dc.subjectсравнительный анализru_RU
dc.subjectлингвокультурологияru_RU
dc.subjectнационально-культурная спецификаru_RU
dc.subjectvocabularyru_RU
dc.subjectlanguage environmentru_RU
dc.subjectcomparative analysisru_RU
dc.subjectlinguoculturologyru_RU
dc.subjectnational and cultural specificsru_RU
dc.titleWays of teaching lexical units to foreign students at Ukrainian language classesen_US
dc.typeArticle-
Appears in Collections:Тези, доповіді кафедри іноземних мов № 2

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
84-87.pdf308.44 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.