Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.nlu.edu.ua//jspui/handle/123456789/19070
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorЧиркін, А.С.-
dc.date.accessioned2021-10-24T11:30:37Z-
dc.date.available2021-10-24T11:30:37Z-
dc.date.issued2021-
dc.identifier.citationЧиркін А. С. Місцевий референдум як форма муніципальної нормотворчості: досвід країн Вишеградської групи / А. С. Чиркін // Юридичний науковий електронний журнал : електрон. наук. фах. вид. – 2021. – № 3. – С. 76–79. DOI: https://doi.org/10.32782/2524-0374/2021-3/17uk_UA
dc.identifier.issn2311-9012-
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.32782/2524-0374/2021-3/17-
dc.identifier.urihttps://dspace.nlu.edu.ua/handle/123456789/19070-
dc.description.abstractСтаттю присвячено вивченню інституту місцевих референдумів як форми муніципальної нормотворчості в Польщі, Словаччині, Угорщині і Чехії і потенційного використання відповідного досвіду в українських реаліях. Нині чинне законодавство України має невизначеність та неврегульованість щодо питання нормативного забезпечення реалізації конституційного права жителів територіальної громади на прийняття рішень із найважливіших питань місцевого значення. Де-юре і де-факто після 2012 року присутня чимала прогалина основної форми муніципальної демократії. Виправлення відповідного факту є очевидним завданням українського законодавця. При цьому вивчення і застосування зарубіжного досвіду стосовно організації проведення найбільш популярних засобів локальної демократії в розвинутих країнах є досить перспективним і корисним для України. У цій роботі ми актуалізуємо питанння нормативної регламентації й особливостей проведення місцевих референдумів у країнах Вишеградської четвірки. Окремо звертаємо увагу на конституційну основу регламентації місцевих референдумів у досліджуваних країнах, при цьому визначаючи, що в Чехії безпосередньо в Конституції норм стосовно форм прямої демократїі не передбачено. Проте відповідне закріплення міститься в Хартії основних прав і свобод. Крім того, досліджуємо загалом правову базу і процедурні аспекти організації і проведення місцевих референдумів у вказаних країнах. Визначаємо, що крім Словаччини усі країни мають спеціальні закони про місцеві референдуми, які детально врегульовують відповідні питання. При цьому в Словаччині місцеві референуми регулюються законом про місцеве самоврядування. Наводимо певні статистичні дані щодо результатів і наслідків місцевих референдумів, при цьому зазначаємо про деякі проблемні моменти голосування на місцевих референдумах через низьку явку жителів муніципалітетів.uk_UA
dc.language.isouk_UAuk_UA
dc.publisherНаціональний юридичний університет імені Ярослава Мудрогоuk_UA
dc.subjectпряма демократіяru_RU
dc.subjectмуніципальна нормотворчістьru_RU
dc.subjectВишеградru_RU
dc.subjectdirect democracyru_RU
dc.subjectmunicipal rule-makingru_RU
dc.subjectVisegradru_RU
dc.titleМісцевий референдум як форма муніципальної нормотворчості: досвід країн Вишеградської групиuk_UA
dc.typeArticle-
Appears in Collections:Наукові статті кафедри державного будівництва

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
76-79.pdf413.68 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.