Skip navigation
Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.nlu.edu.ua/handle/123456789/14774
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorУманець, О.В.-
dc.contributor.authorСтасевська, О.А.-
dc.date.accessioned2018-06-14T18:07:01Z-
dc.date.available2018-06-14T18:07:01Z-
dc.date.issued2017-
dc.identifier.citationУманець О. В. Етичні інтенції в сучасній національній системі української освіти / О. В. Уманець, О. А. Стасевська // Соціально-гуманітарні вектори педагогіки вищої школи : Восьма Міжнар. наук.-практ. конф., м. Харків, ХНУМГ ім. О. М. Бекетова, 21–22 квіт. 2017 р. – Харків, 2017. – С. 302–310.uk_UA
dc.identifier.urihttp://dspace.nlu.edu.ua/handle/123456789/14774-
dc.descriptionThe significance of the modern system of education and "ethization" of society in the context of self-identification of the individual, as well as the status of ethics as a normative component of the higher education system, corresponding to the directions of development of the world educational space, is substantiated. The state acknowledges the importance of the moral component of higher education in terms of its pragmatization, the inextricable link between the reform of higher education and the preservation and translation of moral values.uk_UA
dc.description.abstractОбґрунтовано значущість сучасної системи освіти та «етизації» соціуму в контексті самоідентифікації індивіда, а також статус етики як нормативної складової системи вищої освіти, відповідний до напрямів розвитку світового освітянського простору. Наголошено на державному визнанні значущості моральної компоненти вищої освіти за умов її прагматизації, нерозривному зв’язку реформування вищої освіти зі збереженням і трансляцією моральних цінностей.uk_UA
dc.description.abstractОбоснована значимость современной системы образования и «этизации» общества в контексты самоидентификации индивида, а также статус этики как нормативной составляющей системы высшего образования, соответствующий направлениям развития мирового образовательного пространства. Отмечены государственное признание значимости моральной компоненты высшего образования в условиях ее прагматизации, неразрывная связь реформирования высшего образования с сохранением и трансляцией моральных ценностей.-
dc.language.isootheruk_UA
dc.publisherХарків : «Міськдрук», ХНТУСГ ім. П. Василенкаuk_UA
dc.subjectвища освітаuk_UA
dc.subjectгромадянська компетентністьuk_UA
dc.subjectморальні цінностіuk_UA
dc.subjectвысшее образованиеuk_UA
dc.subjectгражданская компетентностьuk_UA
dc.subjectморальные ценностиuk_UA
dc.subjecthigher educationuk_UA
dc.subjectcivic competenceuk_UA
dc.subjectmoral valuesuk_UA
dc.titleЕтичні інтенції в сучасній національній системі української освітиuk_UA
dc.title.alternativeЭтические интенции в современной национальной системе высшего образованияuk_UA
dc.title.alternativeEthical intentions in the modern national system of higher educationuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Appears in Collections:Наукові статті кафедри культурології

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Umanets_Stasevska_302-310.pdf482,22 kBAdobe PDFView/Open
Show simple item record


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.