Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.nlu.edu.ua//jspui/handle/123456789/13347
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorГолубнича, Л.О.-
dc.date.accessioned2017-12-09T15:23:50Z-
dc.date.available2017-12-09T15:23:50Z-
dc.date.issued2013-
dc.identifier.citationГолубнича Л. О. Класифікація джерел історіографії педагогічної персоналії / Л. О. Голубнича // Педагогічний дискурс : зб. наук. пр. – Хмельницький, 2013. – Вип. 15. – С. 162–167.en
dc.identifier.urihttp://nbuv.gov.ua/UJRN/peddysk_2013_15_35-
dc.identifier.urihttps://dspace.nlu.edu.ua/handle/123456789/13347-
dc.descriptionThe article deals with the stage of Ukrainian pedagogical historiography development. The idea of the latter has been represented. Peculiarities of conditional classification of pedagogical and historiography sources, which include the information about a pedagogical personality have been researched. The pedagogical historiography sources have been defined. Considerable attention is paid to the characteristics of the types, the sorts and the kinds of pedagogical and historiography sources, which have the information about a pedagogical personality. Peculiar features of pedagogical historiography sources which are the foundation for a pedagogical personality research have been cleared up. Their importance for pedagogical historiography has been defined.en
dc.description.abstractРозглянуто ступінь розробки української педагогічної історіографії. Визначено ідею розвитку останньої. Досліджено особливості умовної класифікації педагогічно-історіографічних джерел, що містять інформацію про педагогічну персоналію. Надано визначення джерела педагогічної історіографії. Значну увагу приділено характеристиці типів, родів та видів джерел педагогічної історіографії, що є носіями інформації про діячів школи та педагогіки. Висвітлено своєрідність джерел, які слугують основою для дослідження педагогічної персоналії. Встановлено їх значення для педагогічно-історіографічної науки.en
dc.description.abstractРассмотрена степень разработки украинской педагогической историографии. Представлена идея развития последней. Исследованы особенности условной классификация педагогическо-историографических источников. Дано определение источника педагогической историографии. Значительное внимание уделено характеристике типов, родов и видов источников педагогической историографии, которые являются носителями информации о деятелях школы и педагогики. Выяснены общие черты источников педагогической историографии. Освещено своеобразие тех источников, которые служат основой для исследования педагогической персоналии. Установлено их значение для педагогической историографии.-
dc.language.isootheren
dc.subjectкласифікаціяen
dc.subjectтип джерелen
dc.subjectрід джерелen
dc.subjectвид джерелen
dc.subjectпедагогічна історіографіяen
dc.subjectпедагогічно-історіографічне джерелоen
dc.subjectпедагогічна персоналіяen
dc.subjectклассификацияen
dc.subjectтип источникаen
dc.subjectрод источникаen
dc.subjectвид источникаen
dc.subjectпедагогическая историографияen
dc.subjectпедагогическо-историографический источникen
dc.subjectпедагогическая персоналияen
dc.subjectclassificationen
dc.subjecttype of sourcesen
dc.subjectsort of sourcesen
dc.subjectkind of sourcesen
dc.subjectpedagogical historiographyen
dc.subjectpedagogical and historiography sourceen
dc.subjectpedagogical personalityen
dc.titleКласифікація джерел історіографії педагогічної персоналіїen
dc.typeArticleen
Appears in Collections:Наукові статті кафедри іноземних мов № 3

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Golubnycha_162-167.pdf240.08 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.