Please use this identifier to cite or link to this item:
https://dspace.nlu.edu.ua//jspui/handle/123456789/12495
Title: | Интерпретация юридических событий и фактов в текстах разных жанров |
Authors: | Нестеренко, К.В. |
Keywords: | юридичний факт інтерпретація жанр художній прийом юридический факт интерпретация художественный приём legal fact interpretation genre artistic device |
Issue Date: | 2012 |
Citation: | Нестеренко К. В. Интерпретация юридических событий и фактов в текстах разных жанров / К. В. Нестеренко // Психолінгвістика : [зб. наук. пр.] / Переяслав-Хмельниц. держ. пед. ун-т ім. Григорія Сковороди. – Переяслав-Хмельницький, 2012. – Вип. 9. – С. 225–232. |
Abstract: | В статье анализируются отдельные произведения русской литературы конца XIX - начала XX веков разных жанров, сюжет которых основан на действительных юридических делах. Выявляется мотивация создания этих произведений, анализируются основные художественные приемы, способствующие их адекватной интерпретации. У статті проаналізовано окремі твори російської літератури кінця XIX – початку XX ст., що належать різним жанрам, сюжет яких заснований на юридичних справах. Виявлено мотивацію створення цих творів, проаналізовано основні художні особливості й прийоми, що сприяють їх адекватній інтерпретації. |
Description: | Some Russian Literature works of the end of the 19th – the beginning of the 20th centuries belonging to different genres and based on the established legal facts are analyzed in the article. The motivation of creation of these texts is exposed, the main artistic devices forming and facilitating their adequate interpretation is analyzed. |
URI: | http://nbuv.gov.ua/UJRN/psling_2012_9_35 http://dspace.nlu.edu.ua/handle/123456789/12495 |
Appears in Collections: | Наукові статті кафедри іноземних мов № 3 |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Nesterenko_225-232.pdf | 1.7 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.