Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.nlu.edu.ua//jspui/handle/123456789/12236
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorМунтян, В.С.-
dc.contributor.authorПопрошаев, А.В.-
dc.date.accessioned2017-03-16T18:35:39Z-
dc.date.available2017-03-16T18:35:39Z-
dc.date.issued2016-
dc.identifier.citationМунтян В. С. Влияние теоретической подготовки и дистанционного обучения на повышение качества учебно-тренировочного процесса / В. С. Мунтян, О. В. Попрошаєв // Вісник Чернігівського національного педагогічного університету ім. Т. Г. Шевченка. Серія : Педагогічні науки. Фізичне виховання та спорт. – Вип. 139, Т.1. – 2016. – С. 345–348.en
dc.identifier.urihttp://nbuv.gov.ua/UJRN/VchdpuPN_2016_139(1)__77-
dc.identifier.urihttps://dspace.nlu.edu.ua/handle/123456789/12236-
dc.descriptionThe theoretical training and distance learning influence to increase efficiency of training process of students in higher educational institutions. It was emphasized that theoretical training in chosen sport for sportsmen-students of non-core (not sports) education is almost impossible without the introduction and implementation of distance learning, which has a number of advantages acquire information anytime and anywhere, new knowledge, acquiring new knowledge, the organization of independent classes of the offered courses and programs. Questions of optimization of students’ physical training process in higher educational institutions are considered. The fact that distance learning is characterized by its flexibility and accessibility for students and teachers and is aimed to improve the quality of teaching and learning is noted in the article. Distance learning has many advantages and can greatly expand the range of potential students on the proposed variety of courses and programs, allows acquiring the information (knowledge). World experience of distance learning confirms its effectiveness in improve of a quality of education on a par with other forms. It was emphasized the problems and key features of the increase of physical education effectiveness of students from educational institutions unsportsmanlike profile is highlighted. It is emphasized that distance learning is characterized by openness, mass, efficiency, availability, and considered to be as the most effective way to ensure the continuity and variability of education. The implementation of electronic teaching materials and tutorials allows students, faculties and staff of the institution as well as potential applicants and other users to acquaint themselves with the content, acquire new knowledge and practice independently on offered courses.en
dc.description.abstractРозглянуто питання впливу теоретичної підготовки та дистанційного навчання на підвищення ефективності навчально-тренувального процесу студентів вищих навчальних закладів. Підкреслено, що теоретична підготовка з обраного виду спорту для студентів-спортсменів непрофільних (неспортивних) навчальних закладів практично не представляється можливим без впровадження і реалізації дистанційного навчання, яке має ряд переваг по оволодінню інформацією в будь-який час і в будь-якому місці, отримання нових знань, організації самостійних занять з пропонованих курсів і програм.en
dc.language.isootheren
dc.subjectтеоретична підготовкаen
dc.subjectстудентen
dc.subjectспортсменen
dc.subjectдистанційне навчанняen
dc.subjectелектронний навчально-методичний комплексen
dc.subjecttheoretical trainingen
dc.subjectstudenten
dc.subjectsportsmanen
dc.subjectdistance learningen
dc.subjecte-teaching and methodical complexen
dc.titleВлияние теоретической подготовки и дистанционного обучения на повышение качества учебно-тренировочного процессаen
dc.title.alternativeThe theoretical training and distance learning influence to increase efficiency of training processen
dc.typeArticleen
Appears in Collections:Наукові статті кафедри фізичного виховання № 1

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Poproshaev_Muntian_345-348.pdf494.11 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.