Please use this identifier to cite or link to this item:
https://dspace.nlu.edu.ua//jspui/handle/123456789/11260
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Zaitseva, M.O. | - |
dc.date.accessioned | 2016-10-02T15:55:02Z | - |
dc.date.available | 2016-10-02T15:55:02Z | - |
dc.date.issued | 2016 | - |
dc.identifier.citation | Zaitseva M. O. Features and Importance of Polemic Discourse in Pedagogical Interaction / M. O. Zaitseva // Європейська інтеграція в контексті сучасної геополітики : зб. наук. ст. за матеріалами наук. конф., м. Харків, 24 трав. 2016 р. – Харків, 2016. – С. 192–195. | en |
dc.identifier.uri | https://dspace.nlu.edu.ua/handle/123456789/11260 | - |
dc.description.abstract | This article concerns some problems of a polemical discourse in pedagogical interaction. Recognition of the polemical discourse as a particular type of discourse leads to the necessity of distinguishing of linguistic resources creating polemics. The author thoroughly examines the polemical discourse and sets the language tools that implement persuasiveness outlined in the specified type of discourse. | en |
dc.language.iso | other | en |
dc.publisher | видавництво "Право" | en |
dc.subject | persuasiveness | en |
dc.subject | language tools | en |
dc.subject | polemical discourse | en |
dc.subject | pragmatic effect | en |
dc.subject | communicative unit | en |
dc.subject | pedagogical interaction | en |
dc.subject | убедительность | en |
dc.subject | языковые инструменты | en |
dc.subject | полемический дискурс | en |
dc.subject | прагматичный эффект | en |
dc.subject | коммуникативная единица | en |
dc.subject | педагогическое взаимодействие | en |
dc.title | Features and Importance of Polemic Discourse in Pedagogical Interaction | en |
dc.type | Article | en |
Appears in Collections: | Наукові статті кафедри іноземних мов № 2 |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Zaitseva_192-195.pdf | 346.3 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.