Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.nlu.edu.ua//jspui/handle/123456789/19162
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorMisenyova, V.V.-
dc.date.accessioned2021-12-14T17:52:19Z-
dc.date.available2021-12-14T17:52:19Z-
dc.date.issued2020-
dc.identifier.citationMisenyova V. V. Use of Innovative Technologies for Teaching/Learning Foreign Languages at Law School / V. V. Misenyova // Teaching English for specific purpose in context of modern educational paradigm: entering global community : монографія / Нац. юрид. ун-т ім. Ярослава Мудрого ; [під ред. І. П. Липко]. – Харків, 2020. – 6.1. – С. 167–173.en_US
dc.identifier.issn2311-9012-
dc.identifier.urihttps://dspace.nlu.edu.ua/handle/123456789/19162-
dc.descriptionThe section of monograph is devoted to the determination of using smartphones and tablets in the process of foreign language training at higher educational institutions. Authors describe the examples of tasks that demand functioning mobile devices. It has been established that doing exercises with the use of smartphones and tablets increases motivation of students, contributes to the development of communicative, cross-cultural, linguosociocultural, cognitive, and information competences. It has been proved that the use of mobile devices needs to be combined with traditional methods of training.en_US
dc.description.abstractУ параграфі монографії виявляються особливості використання смартфонів і планшетів на занятті з іноземної мови у вищому навчальному закладі. Автори наводять приклади завдань, виконання яких передбачає використання мобільних пристроїв. Установлено, що виконання завдань із використанням смартфонів та планшетів підвищує мотивацію студентів, сприяє розвитку комунікативної, міжкультурної, лінгвосоціокультурної, когнітивної, а також інформаційної компетентностей. Доведено, що застосування мобільних пристроїв необхідно поєднувати з традиційними методами навчання.ru_RU
dc.description.abstractВ параграфе монографии рассматриваются особенности использования смартфонов и планшетов на занятии по иностранному языку в высшем учебном заведении. Авторы описывают примеры заданий, для выполнения которых необходимо использование мобильных устройств. Установлено, что выполнение заданий с использованием смартфонов и планшетов повышает мотивацию студентов, способствует развитию коммуникативной, межкультурной, лингвосоциокультурной, когнитивной, а также информационной компетентностей. Доказано, что применение мобильных устройств необходимо объединять с традиционными методами обучения.-
dc.language.isoenen_US
dc.publisherНаціональний юридичний університет імені Ярослава Мудрогоuk_UA
dc.subjectвищий навчальний закладru_RU
dc.subjectзаняття з іноземної мовиru_RU
dc.subjectпрактичні завданняru_RU
dc.subjectмобільні пристроїru_RU
dc.subjectпланшетиru_RU
dc.subjectсмартфониru_RU
dc.subjectвысшее учебное заведениеru_RU
dc.subjectзанятия по иностранному языкуru_RU
dc.subjectпрактические заданияru_RU
dc.subjectмобильные устройстваru_RU
dc.subjectпланшетыru_RU
dc.subjectсмартфоныru_RU
dc.subjecthigher educational institutionru_RU
dc.subjectforeign language classesru_RU
dc.subjectpractical tasksru_RU
dc.subjectmobile devicesru_RU
dc.subjectsmartphonesru_RU
dc.subjecttabletsru_RU
dc.titleUse of Innovative Technologies for Teaching/Learning Foreign Languages at Law Schoolen_US
dc.typeBook chapter-
Appears in Collections:Монографії кафедри іноземних мов № 2

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
167-173.pdf2.07 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.