Skip navigation
Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.nlu.edu.ua/handle/123456789/14771
Title: Вища освіта в контексті сучасних реформ: реалії та суперечності
Other Titles: Высшее образование в контексте современных реформ: реальности и противоречия
High education in the context of modern reforms: realities and contradictions
Authors: Уманець, О.В.
Keywords: вища освіта
студентоцентрична концепція освіти
дистанційна освіта
высшее образование
студентоцентрическая концепция образования
дистанционное образование
higher education
student-centered conception of education
distance education
Issue Date: 2018
Citation: Уманець О. В. Вища освіта в контексті сучасних реформ: реалії та суперечності / О. В. Уманець // Україна в гуманітарних і соціально-економічних вимірах : матеріали ІІІ Всеукр. наук. конф., 30–31 берез. 2018 р., м. Дніпро. – Дніпро, 2018. – Ч. 2. – С. 4–6.
Abstract: Розглянуто проблеми реформування національного освітнього простору за умов нової світоглядної парадигми українського суспільства та студентоцентричної концепції освіти. Наголошено на неоднозначності балансу фахових навчальних дисциплін та дисциплін вибірково циклу, зокрема гуманітарних, модифікації функцій учасників освітнього процесу, підвищенні значущості самостійної роботи студентів, активізації запровадження дуальної та поширенні дистанційної освіти.
Рассмотрены проблемы реформирования национального пространства образования в условиях новой мировоззренческой парадигмы украинского общества и студентоцентрической концепции образования. Отмечены неоднозначность баланса специальных учебных дисциплин и дисциплин выборочного цикла, в частности гуманитарных, модификация функций участников образовательного процесса, повышение, повышение значимости самостоятельной работы студентов, активизация дуального и распространение дистанционного образования.
Description: The problems of reforming the national educational space in the conditions of a new ideological paradigm of Ukrainian society and student-centered conception of education are considered. The ambiguity of the balance of professional disciplines and disciplines of the selective cycle, in particular humanitarian, modification of the functions of participants in the educational process, increase of the importance of independent work of students, activation of the introduction of dual and the dissemination of distance education, is emphasized.
URI: http://dspace.nlu.edu.ua/handle/123456789/14771
Appears in Collections:Тези, доповіді кафедри культурології

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Umanets_4-6.pdf273,19 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.