Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс: https://dspace.nlu.edu.ua//jspui/handle/123456789/10211
Название: Поняття професійного навчання працівників: теоретико-правовий аналіз
Другие названия: Понятие профессионального обучения работников: теоретико-правовой анализ
The concept of professional training of employees: theoretical-legal analysis
Авторы: Іванова, Ю.С.
Ключевые слова: професійне навчання
підготовка
перепідготовка
підвищення кваліфікації
профессиональное обучение
подготовка
переподготовка
повышение квалификации
vocational training
training
retraining
advanced training
Дата публикации: 2014
Издательство: видавництво «Право»
Библиографическое описание: Іванова Ю. С. Поняття професійного навчання працівників: теоретико-правовий аналіз / Ю. С. Іванова // Право та інновації. – 2014. – № 4. – С. 148–155.
Аннотация: У статті розглянуто поняття професійного навчання працівників та його види: підготовка, перепідготовка та підвищення кваліфікації. Також автор досліджує співвідношення цих понять і робить певні висновки.
В статье рассмотрено понятие профессионального обучения работников и его видов: подготовки, переподготовки и повышения квалификации. Также автор исследует соотношение этих понятий и делает определенные выводы.
Описание: Changes in the relationship concerning with the professional training of employees arising from socio-political and economic changes in the country. Market economy needs skilled workers who can quickly adapt to the employer’s gradually increasing stringent requirements. It is necessary to consider the concept of vocational training of employees. Such a concept contained in international statutes and national acts. Also it’s important to analyze scientists’ opinion about the issue of vocational education and its species and, eventually, draw conclusions. Analysis of the correlation of vocational training, retraining and advanced training of employees led to the following conclusions: 1. The purpose of training is to teach workers new professions that they previously didn’t have. 2. The purpose of retraining is to obtain additional knowledge and skills focused on learning another profession on the ground of basic training. 3. Advanced training focused on expanding and deepening or updating theoretical and practical knowledge due to the increased requirements to the qualification level. The author proposes to change the current legislation with above-mentioned provision.
URI (Унифицированный идентификатор ресурса): https://dspace.nlu.edu.ua/handle/123456789/10211
Располагается в коллекциях:Наукові статті НДІ ПЗІР

Файлы этого ресурса:
Файл Описание РазмерФормат 
Ivanova_Yu_S.pdf773.62 kBAdobe PDFМиниатюра
Просмотреть/Открыть


Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.