Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.nlu.edu.ua//jspui/handle/123456789/7675
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorКарасюк, В.В.-
dc.contributor.authorИванов, С.Н.-
dc.contributor.authorІванов, С.М.-
dc.date.accessioned2015-05-01T18:29:10Z-
dc.date.available2015-05-01T18:29:10Z-
dc.date.issued2015-
dc.identifier.citationКарасюк В. В. Образовательное пространство знаний в системе обучения правоведению / В. В. Карасюк, С. Н. Иванов // Информационные технологии и защита информации в информационно-коммуникационных системах : монография / под ред. В. С. Пономаренко. – Харьков, 2015. – Разд. 23. – С. 323–336.en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.nlu.edu.ua/handle/123456789/7675-
dc.descriptionThe models of organizing information space of law students today are presented. Describes a study of features of formation Personal Knowledge Space. There was analyzed the components of the Knowledge Space. A conclusion is made that tool for integrate various resources into a single structure can be ontology. The characteristics of the software package that implements the ontology in the domain of law are presented. The guidelines for improving legal knowledge ontology are formulated.en_US
dc.description.abstractРассмотрены модели организации информационного пространства студента юриста в современных условиях. Изложено исследование особенностей формирования индивидуального образовательного пространства. Проанализированы компоненты образовательного пространства. Сформулирован вывод, что средством интеграции различных ресурсов в единую структуру могут быть онтологии. Приведены характеристики программного пакета, реализующего онтологию в предметной области права. Определены направления совершенствования онтологии правовых знаний.en_US
dc.description.abstractРозглянуті моделі організації інформаційного простору студента юриста в сучасних умовах. Викладено дослідження особливостей формування індивідуального освітнього простору. Проаналізовані компоненти освітнього простору. Сформульований висновок, що засобом інтеграції різних ресурсів в єдину структуру можуть бути онтології. Приведені характеристики програмного пакету, що реалізовує онтологію в наочній галузі права. Визначені напрями вдосконалення онтології правових знань.-
dc.language.isootheren_US
dc.subjectиндивидуальное образовательное пространствоen_US
dc.subjectправовая информацияen_US
dc.subjectонтологияen_US
dc.subjectдистанционное обучениеen_US
dc.subjectбаза знанийen_US
dc.subjectіндивідуальний освітній простірen_US
dc.subjectправова інформаціяen_US
dc.subjectонтологіяen_US
dc.subjectдистанційне навчанняen_US
dc.subjectбаза знаньen_US
dc.subjectpersonal knowledge spaceen_US
dc.subjectlegal informationen_US
dc.subjectontologyen_US
dc.subjectdistance learningen_US
dc.subjectknowledge baseen_US
dc.titleОбразовательное пространство знаний в системе обучения правоведениюen_US
dc.typeBook chapteren_US
Appears in Collections:Монографії кафедри інформатики та обчислювальної техніки

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Karasyk_Ivanov_323_336_R23.pdf1.05 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.